Napomůže nová aplikace Riff z dílny Facebooku vytváření virálních videí?

8. 4. 2015 | Dan Škvařil
Chtěli byste vytvořit virální lavinu na způsob Ice Bucket Challenge? Facebook vám jde naproti s novou aplikací Riff pro komponování společných videí.


Video je na sociálních sítích velice žádanou formou obsahu. Facebook se proto snaží v této oblasti neustále experimentovat. Jeho Creative labs přišly 1. dubna s novou aplikací Riff, která usnadní vytváření a sdílení společných videí. Co můžeme od aplikace čekat?

Chcete vyprovokovat přátele k natočení série krátkých videí na konkrétní téma? V tom případě je Riff přesně tím, co hledáte. Na začátku v něm vytvoříte krátký spot (maximálně 20 sekund) na konkrétní téma. To pak pojmenujete, například #VelikonoceNaSněhu, aby bylo jasné, na co by měla další videa navazovat. Vaši přátelé si jej všimnou na sociální síti a budou k němu moci ihned přidat své dvaceti sekundové dílko. Jakmile rozšířený spot publikují, dostane se také do zorného pole jejich přátel. Okruh těch potenciálních přispěvatelů se tak může dál rozrůstat až exponenciální řadou. Dynamický proces tvorby společného obsahu může vést k překvapivým výsledkům a zároveň jej udrží déle v newsfeedu.

Aplikace neumožňuje uploadování již existujícícho videa, editaci či přerušované natáčení (které nabízí například Vine). Během sledování videa bude možné zrychlovat nudné pasáže dotknutím se displeje. A autor původního spotu se může kdykoli rozhodnout, které pasáže chce ze zveřejňovaných sekvencí odstranit.


Riff je jednou z dalších aplikací vytvořených skupinou Facebook Creative Labs, kterou sociální síť v nedávné době spustila. Mezi jejich další experimenty patří například kopie Snpachatu, aplikace Slingshot, který se ovšem nesetkal s významným úspěchem. Zda Riff uspěje, nebo bude následovat svého předchůdce, netuší ani sami tvůrci. Přesto jsou samostatné aplikace pro Facebook cenným zdrojem informací o chování uživatelů„Doufáme, že se naučíme něco víc o videu. O tom, co lidé sdílejí, co jim sdílení usnadňuje, jak si lidé vybírají video ke sdílení s ostatními, jestli chtějí další nástroje atd.,“ řekl pro Techcrunch Josh Miller, produktový manažer stojící za novou aplikací.

Riff je už teď možné používat prostřednictvím operačních systémů iOS a Android po celém světě. Zatím je však přeložen pouze do 15 jazyků, včetně španělštiny, němčiny, francouzštiny nebo polštiny.

Ukázky videí vytvořených s Riff

V tomto videu nás herci nechávají nakouknout do zákulisí svého divadla před odehráním muzikálu Američan v Paříži.


Několik pohledů na to, jak vidí svět pan banán.


Zdroje: Techcrunch, Facebook

Štítky dokumentu: Facebook Mobilní aplikace
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.