Nastal den Návratu do budoucnosti. Značky umí výročí kultovního sci-fi filmu využít

21. 10. 2015 | Petr Michl
Je 21. října 2015 a Marty McFly vystupuje z časostroje v boční uličce centra jeho rodného maloměsta Hill Valley. Zjistěte, jak dokázaly vytěžit dnešní výročí Toyota, Nike nebo Lexus.

 

Je 21. října 2015 a Marty McFly vystupuje z časostroje v boční uličce centra jeho rodného amerického maloměsta Hill Valley. Přiletěl o 30 let do budoucnosti, aby zachránil svého syna, jenž se ten den chystá spáchat zločin, za který by měl být poté odsouzen na dlouhá léta do vězení. Auta kolem létají, stejně jako DeLorean, původně sportovní auto z 80. let 20. století přeměněné na stroj času poháněný plutoniem. Nyní mu ovšem stačí jako zdroj energie jen trocha odpadků. Jeho společník, šílený a přesto dobromyslný vědec doktor Emmet Brown, mu podá současné oblečení - přerostlou bundu, jež se po obléknutí sama přizpůsobí velikosti svého majitele, duhovou kšiltovku a vysoké tenisky Nike se schopností zavázat se samy po obutí. Zbývá už jen maličkost - vytáhnout si kapsy z kalhot, jak to dnes mládež nosí, jít do baru, objednat si Pepsi a namísto svého skutečného syna odmítnout místnímu floutkovi Griffovi účast na večerní nelegální akci, jež by jinak uvrhla jeho potomka za mříže.

Přečetli jste si právě popis klíčové scény z filmu Návrat do budoucnosti II. z roku 1989, jenž je součástí jedné z nejnápaditějších sci-fi historie. Vrcholné dílo dua Robert Zemeckis a Steven Spielberg rezonuje u fanoušků dodnes. Proto už můžete téměř rok potkat na sociálních médiích různé odpočty směřující k dnešnímu datu. Této mánie se chytly i značky, které si chtějí uzmout něco z upřímné pozornosti věnované filmu. Pojďme si zrekapitulovat to, čeho jsme byli dosud svědky.

Toyota tvrdí, že budoucností je vodíkový pohon

Začněme brandingem, který je nejméně zapojený do příběhu. Toyota posadila ke stolu v typické americké kavárně hlavní dva filmové představitele, Christophera Lloyda, jenž zvárnil doktora Browna, a Michaela J. Foxe, kdysi brilantního představitele Martyho McFlye. V krátkém videu debatují o tom, co vše ze sci-fi filmu se stalo za 21 let od natáčení skutečností. Lloyd nadále faxuje lidem, kterým potřebuje faxovat, ale jinak by tu nějaký pokrok byl. Třeba 3D tisk nikdo nečekal. Nikterak ohromující konverzace si přesto vysloužila nadšené reakce fanoušků a přes 2,5 milionu zhlédnutí na YouTube.

Video bylo ovšem pouhým teaserem před dnešním představením vodíkem poháněného vozu Toyota Mirai FCV. Vodík má prý znamenat budoucnost.



 

Závažou se boty Nike konečně samy?


Sběratelská kolekce Nike Air Mag z roku 2011. Dnes by mohla být doplněna novou edicí. Zdroj: www.cnet.com

V rozhovoru výše Michael J. Fox říká, že na filmové boty Nike stále čeká. Pokusů o jejich vytvoření bylo více. Už v roce 2011 uvedl Nike omezenou sběratelskou kolekci Nike Air Mag, která se rychle vyprodala na eBay za cenu až tisíců dolarů za pár. Nike v průběhu tohoto roku tvrdil, že speciální filmovou kolekci připraví i letos. Zatím ovšem není k mání. Fotografie Maxe Erdenbergera, art directora dvorní agentury Nike Wieden + Kennedy, s botou, která vypadá jako to, na co se tolik fandů těšilo, opět zavdává nová očekávání. Popisek u jeho tweetu je stručný: 21. října 2015". V průběhu dneška tedy možná budou přeci jen boty k mání. Jedno je jisté předem. Nebudou levné a přímo se po nich zapráší.

 

Pepsi ocenila filmový design speciální sérií lahví



Když přijde Marty McFly do baru, objedná si Pepsi. Narozdíl od jeho výletu do roku 1955 ji mají a design lahve vypadá skvěle. Pepsi ho aplikovala na svou aktuální speciální edici a přidala k tomu i reklamu zcela ve stylu představ o budoucnosti z 80. let. Z dnešního pohledu jde o rozverný mix retra a sci-fi, jen tu aktuální realitu k 21. říjnu 2015 v tom lze nalézt jen velmi těžko.

 

Hoverboard od Lexusu skutečně létá

Marty McFly unikal v roce 1955 svým protivníkům na improvizovaném skateboardu, o 60 let později byl vývoj přeci jenom o něco dál. Hoverboard je v něčem „skejtu" dost podobný, ale nepotřebuje kolečka, vznáší se lehce nad zemí.  O přechod z fáze snu k realitě se u této cool hračky postarala japonská značka prémiových automobilů Lexus. Její Hoverboard se také vznáší. Ovšem pouze ve speciálních Hoverparku, kde je pod povrchem instalována série permanentních magnetů, které umožnily supervodivému Hoverboardu vznášet se bez jakýchkoliv problémů. Síla, jež je zde vyvinuta, je dostatečně silná na to, aby jezdec mohl na prkně i skákat. Podívejte se ostatně na video.



Lexus
pojal celou záležitost jako dlouhodobý obsahový projekt, v jehož rámci přidává střípky obsahu už od jara. Proč se vlastně do tohoto projektu pustil? Trilogie Návrat do budoucnosti se už od svého uvedení těší velkému zájmu a stala se z ní kultovní záležitost. Jen dvě hlavní fanouškovské skupiny na Facebooku mají téměř 7 milionů členů. Už to dávalo automobilce příslib virálního úspěchu projektu, který uvedl hoverboard v život. Samozřejmě s automobilovým průmyslem nemá mnoho společného, Lexus ale takto ilustruje, že je značkou investující do moderních technologií

Víceméně podobné pohnutky vedly k zapojení se do fanouškovského nadšení spojeného s datem 21. října i další značky. Nutno dodat, že tomu tleskáme. Product placement v českých filmech bývá přehnaný a nikdo na něj rozhodně s láskou nevzpomíná, natož po čtvrt století. Události spojené s trilogií Návrat do budoucnosti ovšem ukazují, že i to je možné.

Štítky dokumentu: Content Marketing
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.