Nejoceňovanější kampaně roku: Burger King vyzval McDonald’s k vytvoření McWhopperu

20. 12. 2016 | Jakub Hort, Petr Michl
Ani Den míru nebyl pro McDonald’s dostatečnou záminkou ke spojení sil s úhlavním nepřítelem. McWhopper si tak museli zákazníci udělat sami.

Burger King a McDonald’s. Dva fastfoodové řetězce a nesmiřitelní rivalové. Jak by se vám líbilo, kdyby i na jeden jediný den spojili síly a vytvořili hamburger s názvem McWhopper? Ano, tušíte správně, že tento hamburger by byl kombinací ikonických pokrmů obou řetězců – Big Maca a Whopperu. No nezní to lákavě? Tato lákavá kombinace se stala základem pro kampaň, která patří mezi ty nejoceňovanější tohoto roku a byla naposledy odměněna na festivalu Spikes Asia cenou Grand Prix v kategorii Print&Publishing. 

Burger King si v září 2015 koupil celostránkovou reklamu ve dvou amerických denících. V The New York Times a Chicago Tribune vyšel otevřený dopis Burger Kingu, ve kterém vyzval svého konkurenta ne na souboj, ale ke spojení sil při příležitosti Dne míru.

Centrála McDonald’s se nachází právě v Chicagu a Burger King sídlí v Miami. Speciální obchod, kde by se prodával McWhopper by měl proto vzniknout v půli cesty mezi oběma sídly v Atlantě. Skromný návrh byl dokonce zpracován i do formy videa.

Vše bylo připravené. Burger King nechal navrhnout speciální pop up shop, krabičky na McWhopper i oblečení pro obsluhu a web mcwhopper.com. Veškerý výtěžek z tohoto hybridního produktu by šel na charitu Peace One Day. Jediné, co bylo třeba ke spuštění celé akce, byl souhlas McDonald’s. Ten ale návrhem odmítl. „Váš návrh se nám líbí, ale myslíme si, že bychom společně dokázali ještě mnohem více. Nechtěli byste se k nám přidat a šířit mír celosvětově? P.S. Příště by stačilo zavolat,“ napsal CEO McDonald’s na Facebook o pár hodin později.
 
To už ale bylo pozdě. Úmysl Burger Kingu se šířil po sociálních sítích jako lavina a stal se nejvíc trendy tématem v řadě zemí po celém světě. To, jak se vlastně McDonald’s rozhodl, bylo každému úplně jedno. A Burger King byl navíc i na tuhle variantu připravený. Každý si přece může svůj McWhopper připravit sám, a tak jednoduše zveřejnil video, jak si mají zákazníci svůj hamburger složit.
 

Na kampani se podílelo více agentur, které se o Burger King starají. Konkrétně se jedná o agentury Y&R in New Zealand, Code & Theory, Alison Brod Public Relations, The David Agency, Rock Orange, Turner Duckworth and Horizon. A kampaň zachutnala i médiím. Vysloužila si celkem 8,9 miliardy impresí v hodnotě v hodnotě 220 milionu dolarů. O 40 % se zvýšilo povědomí o samotném Dni míru a nákupní záměr zajít na něco do Burger Kingu se mezi milleniály navýšil o 76 %. Shrnutí celé kampaně si můžete prohlédnout také v následujícím case study videu.

Zdroje: New York Times, Adweek, Spikes Asia

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.