Nejpodivnější reklama Super Bowlu: Casino's Law

5. 2. 2014 | Petr Michl
Někdy je zkrátka něco tak špatné, až to vykazuje jisté známky geniality. Platí to i pro reklamu na právníka jménem Jamie Casino.

Přehled těch nejlepších reklam Super Bowlu jsme vám nabídli několik hodin po zápase v pondělí ráno. Ačkoliv se to tak z konverzací v sociálních médiích nemusí zdát, tento napůl fotbalový a reklamní svátek není jen o tom, co vytvořila Coca-Cola, Volkswagen nebo Doritos. Komerční přestávky mohou na menších trzích a kabelových sítích vyplňovat i reklamy ryze lokální, třeba i zacílené na konkrétní město a jeho okolí. Přesně to je případ i reklamy právníka se hvězdným jménem Jamie Casino, který se takto propagoval v Savannah ve státu Georgia. Dvouminutový spot by se přitom svou výrazností neztratil ani v konkurenci reklam od áčkových reklamních agentur. V něčem snad i připomíná trailer na nějaký béčkový thriller o odplatě, v kterém se v hlavním hrdinovi mísí charaktery „Odpadlíka" Lorenza Lamase a smrt v rodině mstícího Maxe Paynea.

Na prostoru 120 vteřin představuje Jamie Casino de facto svou celou profesní kariéru. Nejdříve byl právníkem grázlů, podobně jako postava Saula Goodmana z kultovního seriálu Breaking Bad znal všechny mezery v zákonech a dokázal vytáhnout zlé hochy z maléru. Vše se ale změnilo poté, co byl jeho bratr zavražděn. V tu chvíli pochopil, co je jeho životní role, a začal obhajovat jen nevinné. Nyní prý v praxi zaměřené na žaloby pro zavinění zranění a trvalých zdravotních následků mluví na obhajobu těch, co to sami nedokážou.

Skutečně bizarní je „okamžik uvědomění", kdy stojí Casino nad bratrovým hrobem a za zvuku metalového sóla a kupodivu i s kulisou hořícího hřbitova nalézá pod květinami obří kladivo a posléze s ním rozbíjí náhrobek. Proč že rozdrtil hrob svého bratra? To netušíme. Vypadal u toho však notně drsně. Ostatně "muziku tvrdí" oblečen v černé kožené bundě, s blyštivým křížkem na krku a obligátními tmavými slunečnými brýlemi v noci. Ve videu ovšem nechybí ani prostřihy na záběry z kostela, kde Casino hledí na fotografie bratra, i na opakovanou otázku syna zkoumajícího, co dělá tatínek v práci. Pokud lokální agentura ThreeMedia neplánovala při tvorbě spotu ani trochu parodický podtext pro povzbuzení virálního šíření, je to poněkud smutné. I v takovém případě by ovšem zůstalo skutečností, že se jedná o extrémně zábavnou reklamu, po jejímž zhlédnutí si jméno Jamie Casino prostě zapamatujete.

Nevíme, zdali bychom se jím nechali zastupovat u soudu, ale rozhodně bychom neprotestovali, kdyby byla reklama jen předzvěstí plnohodnotného televizního seriálu. Někdy je zkrátka něco tak špatné, až to vykazuje jisté známky geniality.

Zdroj: AdWeek

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: