Nejprasáčtější reklamy za rok 2013: Sexistické prasátečko udělovalo anti-ceny

29. 11. 2013 | Bednářová Daniela
Štíhlá holka s velkým plnícím otvorem vyhrála největší Sexistické prasátečko.

Nejvíc sexistická reklama za uplynulý rok je ověnčena Sexistickým prasátečkem. Nezisková organizace Nesehnutí už popáté v široké nabídce pomocí ankety volila mezi reklamními poklesky.

I letos bylo z čeho vybírat, do nominace se dostalo 99 reklam, které soutěžily o přízeň (nebo možná nepřízeň) uživatelů ve třech kategoriích: Stereotypy a jazykový sexismus, Fragmentace aneb Bez hlavy a Objektivizace aneb Ukaž všechno. Veřejnost hlasovala na portálu Markething.cz. Pojďme si projít jednotlivé kategorie a jejich vítěze.

Stereotypy a jazykový sexismus

ELECTROLUX - 117 hlasů

Strana Zelených - 67 hlasů

PSN – 60 hlasů

Sem spadají všechny genderově nekorektní reklamy, které používají zaryté představy o jednotlivých pohlavích. A patří sem i dvojsmysly a sexuální narážky, které se objevují v textové části reklamy.

Vítězem se zaslouženě stala firma Electrolux, které se podařilo dát dohromady tak oplzlou větu, za kterou by se nemusel stydět ani puberťák v poslední lavici na druhém stupni základní školy. Pračka sice není nejvíc sexy produkt, kterému lze psát slogan, ale rozhodně se to dá udělat s větším vkusem. posuďte sami.

Na stříbrné příčce je Strana Zelených s “třiadvacítkou”, která prý volebním štábem Strany Zelených nebyla schválena a na web ji umístili bez vědomí strany a bronz získal sex u krbu firmy PSN.

 


Fragmentace aneb Bez hlavy

FIRMA GUPOS 4SC – 117 hlasů

FIRMA ALUMARC – 69 hlasů

ODTAHOVÁ SLUŽBA JAN ŠUMAVSKÝ – 62 hlasů

Oblíbenou taktikou sexistických reklam je zobrazování jen některých částí těla. K vidění jsou neustále nekonečné řady odhalených ňader, zadečků a dalších částí odhaleného lidského těla.

Bezkonkurenčním vítězem je testovací video na umělý trávník firmy GUPOS 4SC, jedná se v podstatě o přehlídku odhalených ženských ňader a nevkusně umístěného trávníku.Nehledě na to, že se jedná v podstatě o porno, těžko se tak dá trávník opravdu otestovat.

2. místo si odnesl billboard společnosti Alumarc, na kterém dvě ženy v růžových parukách olizují kus stavebního materiálu.

3. místo si pak odváží ve svém “geniálně” polepeném voze Odtahová služba Jan Šumavský. Ta slibuje i odtah manželky a potvrzuje svoje silná slova odhaleným ženským hrudníkem na zadních dveřích auta.

Objektivizace aneb Ukaž všechno

LESNICKÁ A DŘEVAŘSKÁ FAKULTA MENDELOVY UNIVERZITY V BRNĚ – 187 hlasů

ZÁCLONY A DESIGN – 128 hlasů

PIVOVAR POUTNÍK – 58 hlasů

Poslední kategorii kralují odhalení muži. Absolutní top získala vlastně i vtipná upoutávka na Lesnickou a dřevařskou fakultu Mendelovy univerzity v Brně. Zkratku LDF ve videu redefinovala jako Lehce dráždivou fakultu. Na své si zde přijdou ženy i muži, jen ta souvislost s vysokoškolským vzděláním zde lehce uniká.


Na druhém místě je odpudivá reklama na záclony, u které je dost nepochopitelně nahý vzrušený muž přikrytý kouskem saténu. Poslední kapkou je hlavní claim: Poslední kapka jde do textilu!


Pivovar Poutník
si za svůj návrat do minulého století, kde se nahá žena musela přilepit ke všemu, co mělo za cílovou skupinu především muže, vysloužil třetí příčku.

 

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: