Nejrozsáhlejší měření dopadu Facebooku: Dobyl již 22 % internetu!

12. 7. 2012 | PeMi
Více než pětina webových stránek na internetu obsahuje URL Facebooku.

Více než pětina webových stránek na internetu obsahuje URL Facebooku. Některé statistiky mohou být skutečně vyčerpávající. Týká se to rozhodně i té vytvořené Matthewem Berkem. Výzkumník z Common Crawl analyzoval za tento rok 1.3 miliardy webových stránek. 242 milionů z nich v sobě nese i stopu Facebooku.

Zmíněné URL znamená ve většině případů Like tlačítko. V závěsu za ním jsou tlačítka sdílecí, odkazy na facebookové profily nebo boxy ukazující jejich aktivitu na samotné webové stránce. World Wide Web se dle Berka převrátil vzhůru nohama a jeho zasíťovaná podoba se může ještě změnit v něco úplně jiného.


Statistika odhalující nejčastější typy URL. Vládnou různé typy tlačítka Like.


Zjištění výzkumu je fascinující především v tom, že odhaluje sílu struktury, kterou si Facebook vybudoval. Fakt, že je na něj po 10 letech existence navázána více než pětina internetu, odhaluje jeho sílu ovlivňovat světové online dění. Ta se netýká jen zmíněných dvaadvaceti propojených procent. Facebook mění i myšlení a způsob konzumace online obsahu uživateli, jeho dosah je tak implicitně ještě mnohem větší. Hlubší úroveň integrace v té zasíťované části může zprostředkovat i rozmach Open Graph tagů. Kupodivu je využívá již 7,5 % z analyzovaných stránek. Skrze ně Facebook může prorůstat s aktivitami na stránkách ještě efektivněji.

 

Dle Berka budou lidé a organizace čím dál více dávat primárně přednost přítomnosti na velkých sociálních „platformách“, jakými jsou Facebook nebo Twitter. Externí stránky (mimo zmíněné „platformy“) s nimi přitom budou více propojené, ať už to je Like či +1 tlačítkem nebo komplexnějšími prostředky. Pochopení nového a zasíťovaného internetu i v něm fungujících uživatelů pak vyžaduje nové mentální modely a nové technologie.

 

Zdroj: zyxt.com

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.