Největší slovenská síť obchodů COOP Jed­nota se zbavuje mikrotenových sáčků

8. 2. 2019 | Petr Michl
Mikrotenové sáčky jsou zlo. V 2200 obchodech slovenského COOPu je nahradí sáčky z materiálu rozložitelného v přírodě na vodu, biomasu a CO2.


Zdroj: Stock photos from Shutterstock / autor stockfour 

I ti největší retailoví hráči začínají odpovídat na společenskou poptávku po snižování množství plastových odpadů. Na Slovensku jde tento trend ještě o něco dál. Největší obchodní síť COOP Jednota se zbavuje mikrotenových sáčků.

Sáčky používané nejčastěji k balení pečiva nebo ovoce a zeleniny zákazníky na místě nahrazuje vlastní ekologickou alternativou. Její sáčky jsou z materiálu rozložitelného v přírodě na vodu, biomasu a CO2.

Tato iniciativa není rozhodně první podobného druhu. COOP Jed­nota vyřadila z prodeje a nahradila je rozložitelnými už před 10 lety a už několik let nabízí spotřebitelům také nákupní tašky z biobavlny, juty nebo PET lahví. 

Ředitel obchodní sekce COOP Jednoty Slovensko Bra­ni­slav Lel­lák v tiskové zprávě také uvedl:

„…Záleží nám na životní prostředí a v ekologických opatřeních pokračujeme i tento rok. Postupně vyřazujeme brčka i plastové nádobí a nahrazujeme je produkty vyrobenými z cukrové třtiny, plastové tyčky do uší nahrazujeme bambusovými.“

Novinkou jsou také rozložitelné pytle používané v odpadkových koších, v nabídce by měly být na většině z 2 200 slovenských poboček. Nové iniciativy COOP Jednoty Slovensko by měly dle jejích propočtů ušetřit 40 milionů tun plastového odpadu ročně.  

Tip redakce:



I v českém prostředí se dějí pokroky, u velkých řetězců zatím hlavně ve formě závazků a rušení plastových tašek prodávaných u pokladen. Progesivnější jsou online prodejci potravin. Košík.cz umožňuje nákup surovin na váhu do sáčků. Reaguje tak na jasný trend, kdy se ve větších městech po Česku již otevírají malé krámky, které potraviny bez obalu nabízí. Jeho internetový konkurent se také činí. Již v září loňského roku Rohlik.cz jako první obchod v ČR zavedl „bezplastovou uličku“. Jde o sekci potravin, které nemají plastový obal. Netýká se to přitom jen jogurtů ve skle, ale třeba šunky a dalších potravin balených do recyklovatelných obalů.

Štítky dokumentu: Budování značky Podpora prodeje
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.