Nemáte dost peněz na obraz od da Vinciho? Nevadí, na rámeček z IKEA máte určitě

0. 0. 0000 | Vozková Kristýna
IKEA během roku předvedla svůj smysl pro humor hned v několika pohotovými reakcemi v sociálních médiích. Po předražených kabelkách a kostýmech pro seriál Hra o trůny z jejích koberců si vzala na paškál nejdražší obraz na světě.

IKEA pokračuje v sérii svých humorných reakcí na různé události ze světa, kterými během roku 2017 pobavila mimo jiné fanoušky seriálu Game of Thrones nebo milovnice luxusních kabelek Balenciaga. Tentokrát si vzala na paškál obraz Salvator Mundi od Leonarda da Vinciho. Ten byl během minulého týdne prodán v dražbě za neuvěřitelných 450 milionů dolarů a stal se tak nejdražší malbou světa.  

Reakce IKEA na sebe nenechala dlouho čekat. Značka, která nabízí svým zákazníkům po celém světě cenově dostupné vybavení do domácnosti, zveřejnila na svých sociálních sítích příspěvek, který vyvolal úsměv na mnoha tvářích – reklamu na zlatý obrazový rám VIRSERUM za deset dolarů, doplněnou o slogan Když utratíte 450 milionů za obraz, ale nelíbí se vám rám”. 

S velkým cenovým kontrastem si IKEA pohrála již dříve v letošním roce, kdy reagovala na propagaci nové kabelky značky Balenciaga vydáním speciálního návodu na rozeznání originálu od kopie. Originálem je samozřejmě myšlena „ikeácká” stylová klasika za 19 korun, ve které se rozhodně nemusíte bát přenášet ani cihly nebo vodu. V případě Balenciagy za 53 tisíc si to asi rychle rozmyslíte. 

Kabelku za 53 tisíc si rozhodně nekoupí každý. Obraz za téměř 10 miliard už vůbec ne. Za takovou sumu si můžete pořídit soukromý ostrov nebo také (jak stojí v tiskové zprávě IKEA) téměř 15 milionů knihoven s označením Billy Bookcases.

Ve společnosti IKEA věříme, že by každý měl mít možnost vyzdobit si domov, aniž by utratil své životní úspory,” dodal na adresu kampaně kreativní ředitel Ikea Creative Hub, Morten Kjaer. „A proto IKEA nabízí široký výběr rámů pro jakékoliv fotografie nebo obrazy, i ty z roku 1490.”

Zdroje: adweek.com,  m-journal.cz

 

Kam dál?

Připomeňte si další z povedených kampaní, ve které IKEA reagovala na zapojení svých koberců do natáčení kultovního seriálu Game of Thrones.

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: