Nenechte tohle být mou poslední selfie, vzkazují ohrožená zvířata

23. 4. 2014 | Irena Šovčíková
Stejně jako beze stopy mizí fotky ze Snapchatu, mohou ze světa během chvilky zmizet i gorily, delfíni nebo pandy. WWF se to snaží změnit pomocí kampaně #lastselfie.

Stejně jako fotky na Snapchatu, ohrožené druhy zvířat se můžou v mžiku rozplynout přímo před námi. Můžeme s tím ale něco udělat. Inovativní a zajímavá kampaň Světového fondu na ochranu přírody(WWF) využívá krátkodobého efektu sociální sítě Snapchat a popularity selfies v kombinaci s atraktivitou zvířecích fotek.

Svým způsobem Snapchat zrcadlí skutečný život. Obrázky, které vidíte, jsou pomíjivé, bezprostřední a unikátní. Přežívají ale jen pár sekund. Stejně jako tato ohrožená zvířata." Právě pomíjivost se stala nosným prvkem kampaně #lastselfie, kterou realizovala dánská a turecká pobočka WWF ve spolupráci s agenturou 41? 29!. Pokud totiž nic neuděláme, pandy, gorily, lední medvědi a další živočišné druhy nadobro zmizí z našeho světa. I proto jeden z propagačních obrázků obsahuje text "Raději si udělej screenshot. Tohle by mohla být moje #LastSelfie." V případě, že fanoušci chtějí tuto kampaň podpořit, musejí si udělat screenshot a ten pak sdílet dál na sociálních sítích.

Jedním z problémů, který brání širší adopci Snapchatu jako marketingového nástroje kromě neexistující historie příspěvků, je navíc fakt, že značky nemohou oslovit náhodné uživatele. Aby totiž mohli někomu poslat svůj obsah, musí být daný člověk odběratelem jejich profilu. Proto je Snapchat vhodný pouze pro ty značky, které již mají svou fanouškovskou bázi.
I přes všechny problémy se ale zajímavá kampaň od WWF řadí mezi úspěšné a značně pomohla při zvýšení množství finančních darů. Je tedy možné, že po Turecku a Dánsku zaplaví smutná zvířata Snapchat i v jiných zemích.

Jednou z prvních firem, která využila Snapchat pro marketingové účely byl také potravinový řetězec Taco Bell. Ten používá  "dočasnou" sociální síť pro tajná oznámení odhalující nové nabídky. Naposledy vytvořil unikátní krátký film, vytvořený z jednotlivých příspěvků, ve kterém představil svůj nový produkt. V tomto případě však Taco Bell využil snapchatového formátu Stories, což jsou spojené příspěvky, které zůstávají k dispozici na sociální síti po dobu jednoho dne. Ačkoliv se může zdát nesmyslné, investovat do obsahu, který brzy zmizí, Taco Bell dokazuje opak.

Trend selfie a roztomilost zvířátek využila nedávno i organizace pomáhající najít opuštěným psům nový domov. V důmyslné kampani "hacknuli" vybrané selfies na Instagramu a dodatečně k nim přilepili pejska. Společně s vtipným komentářem pak upravenou fotku nahráli jako odpověď jejímu autorovi. No dokázali byste odolat?
Více v článku Jak najít psům z útulku domov? Oslovením selfie maniaků na Instagramu

Zdroj: Adweek, AdAge

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.