Newyorské hotely při lákání zákazníků sázejí na televizní seriály

23. 8. 2010 | ČTK
Nejednu fanynku seriálu Sex ve městě nejspíš někdy napadlo, jaké by to bylo alespoň na chvíli žít jako jeho hrdinka Carrie Bradshawová. Uskutečnění takového nápadu přitom není až tak nedosažitelné. Newyorské hotely využívají toho, že se v nich natáčely nebo natáčejí oblíbené televizní seriály či filmy, a ve stále větší míře na to lákají hosty.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Nejednu fanynku seriálu Sex ve městě nejspíš někdy napadlo, jaké by to bylo alespoň na chvíli žít jako jeho hrdinka Carrie Bradshawová. Uskutečnění takového nápadu přitom není až tak nedosažitelné. Newyorské hotely využívají toho, že se v nich natáčely nebo natáčejí oblíbené televizní seriály či filmy, a ve stále větší míře na to lákají hosty. K tomu, aby se člověk pohyboval v kulisách, jež zná z obrazovky nebo kina, tak často stačí jediné - mít otevřenou peněženku.
Například Hotel Gansevoort v módní čtvrti Meatpacking District podle deníku The New York Times využívá film Sex ve městě 2 k vábení žen, které by se chtěly ocitnout v kůži Carrie, Samanthy, Charlotty či Mirandy aspoň na jednu noc. Za cenu začínající na 545 dolarech (asi 10.300 korun) jim nabízí noc u bazénu se dvěma koktejly Cosmopolitan, slevy do blízkých butiků, vstup do nočního klubu a knižní předlohu seriálu i filmu či DVD s ním.
Koktejly spojené se seriálem nabízí i Empire Hotel uprostřed Manhattanu. Jeho hlavní lákadlem je ale seriál o bohatých teenagerech z Upper East Side, který se vysílá v Česku pod názvem Superdrbna. V seriálu jej dokonce jedna z postav vlastní. V hotelovém Lobby Baru tak například mají speciální nápojový lístek inspirovaný seriálem.
Hosté si mohou dát například koktejl B z ginu a šťávy krvavého pomeranče pojmenovaný po intrikánce Blair anebo Eau de Vanessa, který nese jméno její nejlepší kamarádky. Je smíchaný z hruškové vodky, hruškového nektaru a šťávy z bílých hroznů. Podle jedné z návštěvnic baru Toni Suppové, která do něj přišla s kamarádkou, je možnost podívat se do míst, kde se odehrává seriál, zábavná. "Máte pocit, že jste součástí něčeho, co vytváří Superdrbna, ať už je to cokoliv. Ale také je nám 30, takže se k tomu stavíme trochu ironicky," řekla.
Možnost popít jako seriálové postavy mají fanoušci i v hotelu Algonquin uprostřed Manhattanu, kde se ohrávaly některé z prvních epizod oceňovaného seriálu Mad Men zobrazujících život reklamních tvůrců na počátku šedesátých let. V hotelu Pierra na Upper East Side lze strávit podobně vášnivou noc, jakou zde v seriálu prožijí postavy Ducka a Peggy. Stačí mít připravených nejméně 970 dolarů a cesta k noci v jednom z hotelových apartmá s lahví šampaňského, pokojovou službou v hodnotě 150 dolarů, večeři v hotelové lobby a sadě DVD se seriálem je otevřená.
Některým hotelům se televize a film vyplatí hned dvakrát. Nevypůjčují si jen jejich lesk, ale mají zisk i z natáčení, uvedl deník The New York Times. Poplatky se přitom pohybují od stovek po tisícovky dolarů. Záleží na tom, jak moc je narušen provoz hotelu. Produkce ale za využití hotelu nemusí platit vůbec nic anebo jen malou částku, pokud se třeba v seriálu objeví jeho název.
Turistického potenciálu, který seriály a filmy New Yorku přinášejí, si přitom je vědoma i místní radnice. Nedávno tak třeba vyjednala, že se jedna z jejích akcí na podporu newyorských módních butiků objeví v Superdrbně. "Obraz New Yorku ve světě do značné míry vytváří populární kultura, která je rozprostřená po celém městě," poznamenal vedoucí newyorské turistické agentury George Fertitta. Televizní seriály a filmy podle něj ukazují, jak také může život v New Yorku vypadat.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: