Nutriční specialisté jako marketingová zbraň supermarketů

16. 4. 2013 | BeDa
Kupovat zdravé potraviny chce stále více lidí, v Americe mají zákazníci supermarketů k dispozici radu dietologa. Ten se může stát i výborným propagátorem produktu či značky.

Touha po zdravém stravování je rozšířená po celém světě. A stejně jako u nás, i jinde mají lidé problém si v obrovském množství výrobků vybrat ty správné. Řada lidí totiž trpí různými alergiemi nebo nemocemi spojenými s nutnou úpravou jídelníčku. V Americe se ale v několika řetězcích (Hy-Vee, Wegmans, Giant Eagle, Homeland) už rozbíhá řešení tohoto problému. V obchodech se zákazník může poradit rovnou s dietologem.

 

V současnosti jich po celé zemi pracuje v supermarektech něco přes 500, ale pořád je to málo. Proto se pořádají i speciální kurzy pro budoucí obchoďákové dietology.

Specialisté na výživu jsou už řadu let běžnou součástí vedení potravinových řetězců, ale kromě managementu jsou nyní dosazováni tam, kde lidem mohou nejvíce pomoct. A co takový dietolog v supermarketu dělá? Ukazuje lidem, kde najdou zdravé potraviny, což je v Americe vzhledem k velikosti jejich supermarketů o něco potřebnější, než u nás. Ale také zákazníkům radí, po čem se na obalech dívat, které informace jsou pro ně důležité.

 


Některé služby poskytuje zdarma - například dietní nákupní seznam, tipy na zdravé pokrmy, základní doprovod při nakupování. Některé služby jsou ale zpoplatněné, například detailní osobní konzultace. Dieteologové ze supermarketů také značí v regálech doporučené potraviny a poskytují tak zákazníkům další nápovědu ve zdravém nákupu.

Zájem je velký. Lidí, kteří chtějí žít zdravě, přibývá, ale také je více těch, kteří trpí alergií na lepek, cukrovkou či mají například srdeční potíže.  

Hlavním přínosem je služba zákazníkovi, ale dalo by se této zdravé služby využít i ve prospěch firmy a značky. Stačí, když dietolog bude některé doporučovat více, než jiné. Působnost dietologů ale nemusí končit za automatickými dveřmi velkého obchodního domu. Jako ambasadoři produktů, které prodávají ve svém “domácím” obchodě, radí lidem v rádiu, na webu nebo jsou také zváni do lokálních televizních show. Přidaná služba zákazníkovi se tak stává i skvělým tématem pro PR. V ČR uslyšíte mluvit zástupce supermarketu povětšinou jen v souvislosti s nějakým průšvihem. Popsaný přístup naopak pomáhá vytvářet témata, v kterých je vnímán řetězec s potravinami pozitivně.

I u nás roste poptávka po odborných radách v rámci zdravého stravování. Na dietology v supermarketech si ale asi ještě nějaký čas počkáme. Možnost jít nakupovat se specialistou je opravdu ojedinělá. Ale dá se třeba vyhrát.

Zdroj: www.adage.com

 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: