O čem je tato kampaň? Nevzpomínáme si

2. 8. 2022 | Aneta Birnerová
Proč dělat dělat kampaně o Alzheimerově chorobě? Beztak na ně do pár měsíců všichni zapomenou. Zato některé fotbalové zápasy si fanoušci pamatují roky. Jaké pak bylo jejich překvapení, když si Leonardo Sigali, kapitán argentinského Racing Clubu, v pozápasovém rozhovoru nemohl vybavit vlastní šanci, pokyny trenéra a dokonce ani tým, který proti němu před chvílí hrál.

Kampaň: I don’t remember (Nevzpomínám si)

Klient: ALMA (Asociace bojující s Alzheimerovou nemocí)

Agentura: HOY Havas Buenos Aires 

 

Jaká je hranice mezi běžnou zapomnětlivostí a prvními příznaky Alzheimerovy choroby? Přestože tuto nemoc téměř každý z nás dobře zná jako „toho Němce, co nám schoval klíče“, o jejím skutečném charakteru většinou nevíme zhola nic. 

Na tuto skutečnost se snaží upozornit argentinská asociace bojující s Alzheimerovou chorobou, ALMA. V nové, elegantně jednoduché kampani, kterou vytvořila ve spolupráci s agenturou HOY Havas, se proto nesoustředí na nepříjemná pozdní stadia úplného zapomnění. Naopak oslovuje zejména mladé lidi, kteří příliš často stojí na domovním prahu před zamčenými dveřmi. 

Hlas asociaci propůjčil Leonardo Sigali, slavný kapitán argentinského fotbalového klubu Racing Club. Celá kampaň se pak odehrála během jeho pozápasového rozhovoru. Šlo o napínavé utkání s uruguayským týmem River Plate. Když se ale zvědavý moderátor zeptal kapitána na jeho dojmy, zjistil, že si slavný hráč vůbec nic nepamatuje. 

Jeho sporadické odpovědi pak okamžitě rozvířili mediální vody. Všichni měli stejnou otázku: Co svým „nevzpomínám si“ Sigali sleduje? 

Odpovědi se všichni dočkali záhy na sociálních sítích Racing Clubu, kde jeho kapitán vysvětlil svou spolupráci s asociací ALMA. Průběh a reakce na kampaň pak skvěle shrnuje následující video:

Reakce médií i veřejnosti byla ohromující. Asociace ALMA získala mediální prostor v odhadované hodnotě 6,8 milionů dolarů (tedy cca 150 milionů korun) a 270 milionů impresí. Celkový dosah se pak zastavil na 58 milionech uživatelů (Přitom celá argentina má „pouhých“ 45 milionů obyvatel. pozn. red. ).

Dále slova „Sigali“, „Racing“ a „Alzheimer“ na Twitteru vstoupili na celý den to „trending“ sekce. Kampaň celkově zmínilo dokonce více než 100 místních i mezinárodních mediálních subjektů. Tak ohromný zájem o Alzheimerovu chorobu rozhodně není běžný. A stačila k němu kreativní myšlenka a ochotná fotbalová hvězda. 

Zdroj: Ads of The World


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: