Obchodníci spustili slevy na školní potřeby, leckde se likvidují loňské zásoby

12. 8. 2010 | RaTP
Přestože do začátku školního roku zbývá ještě tři týdny, obchodníci se již teď předhání, kdo nabídne větší slevu na školní potřeby. Pro českého zákazníka se nejedná o žádné překvapení - na výrazné sezónní slevy, do kterých v současnosti můžeme zařadit i ty na školní potřeby, si již většina nakupujících zvykla.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Přestože do začátku školního roku zbývá ještě tři týdny, obchodníci se již teď předhání, kdo nabídne větší slevu na školní potřeby. Pro českého zákazníka se nejedná o žádné překvapení - na výrazné sezónní slevy, do kterých v současnosti můžeme zařadit i ty na školní potřeby, si již většina nakupujících zvykla.
Na vině je pochopitelně hospodářská krize a tím i zostřený konkurenční boj, který obchodníky nutí zahajovat slevy na sezónní zboží dříve než v minulých letech a nabízet výhodnější nabídku i za cenu nižší marže. Situace je pro obchodníky často zhoršená i faktem, že někde je třeba doprodat i loňské zásoby.
Procentuélní jednorázové slevy však nejsou podle odborníků tím nejúčinnějším nástrojem.
"Loajalita zákazníka se snížila, raději obejde pět obchodů, pokud by to mělo znamenat výhodnější nákup, než aby vše pořídil v jediném," míní marketingový odborník Petr Kučera. "Proto bych doporučoval pracovat se sofistikovanějším slevovým systémem. Dle mého názoru lépe zafunguje sleva typu: 'Nakupte vše u nás a my vám z nákupu odečteme libovolnou položku', případně slevy typu tři plus jedna zdarma." Na druhou stranu Kučera dodává, že školní potřeby nejsou něco, na čem by Češi chtěli šetřit přes míru. "Pakliže jsme se setkávali s novým nákupem školní brašny pro každý školní rok, dnes musíme počítat s tím, že se bude kupovat na dva. Škrty v ostatních položkách však neočekávám."

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.