Oficiální plakáty paralympijských her ohromují svou propracovaností

3. 9. 2021 | Petr Michl
Tokijské grafické studio Goo Choki Par nechtělo udělat plakáty pro paralympiádu ve jménu minimalismu. Zdobí je naopak propracovanost, která s využitím abstraktních a geometrických motivů zobrazuje přímo sportovní klání.

 

Paralympijské hry se budou konat do 5. září. Oproti jim předcházejícím olympijským hrám jim média věnují jen zlomek pozornosti. To samé ovšem nejde říct o tokijském grafickém studiu Goo Choki Par, jež k této příležitosti vytvořilo sérii 23 plakátů věnovaných části sportů, které můžete na paralympiádě vidět.

Plakáty využívají tradiční japonské barevné palety a jsou tvořeny geometrickými tvary, organickými texturami a volnými tahy, které představují koncept „pohybu vpřed".  Stojí za nimi konkrétně tři designeři Q Asaba, Kent Iitaka and Rei Ishii.

Koncepce se nesla v duchu motta „Jednota v rozmanitosti" a odráží se ve spojení materiálů použitých k vytvoření plakátů. „Geometrické tvary jsou použity pro zjednodušení atraktivity soutěže a pro symboličtější vyjádření okamžiku, kdy je tělo plné síly," vysvětlil Kent Iitak v rozhovoru pro oficiální web Olympics.com. Štětce, tužky a airbrushe byly použity k vyjádření rychlého pohybu sportovců a silného soutěžního prostoru s vášní. Po naskenování a importu těchto ilustrací do počítače je Iitaka smíchal s počítačově generovaným materiálem a začlenil je do grafiky plakátu.

Mimo těl sportovců plakáty zachycují v abstraktní rovině i jejich smysly. Černé plakáty jsou přitom věnovány disciplínám pro zrakově postižené. Mezi nimi je například judo, cyklistika, triatlon, plavání nebo speciální sport pro paralympioniky goalball. Disciplíny pro sportovce postižené jinak než zrakově mají bílé pozadí a můžete na nich spatřit například střelbu z luku, taekwondo, obdobu bowlingu nazvanou boccia, kanoistiku nebo šerm závodníků v kolečkových křeslech.

Tyto plakáty bylo vzaty jako oficiální Mezinárodním olympijským výborem i Mezinárodním paralympijským výborem, které práci studia Goo Choki Par vybraly z dvacítky dalších návrhů z celého světa.

 

 

Zdroje: Creative Blog, It’s Nice That, Olympics

Štítky dokumentu: Budování značky
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.