Organické vyhledávání tvoří 53 % celkové návštěvnosti webů

6. 11. 2019 | Milada Zemanová
Analýza tisíců webových stránek ukázala, že organické vyhledávání coby zdroj návštěvnosti je na vzestupu. Za ním se drží PPC kampaně, návštěvnost ze sociálních sítí je ovšem velmi nízká.

SEO platforma BrightEdge zjistila, že webovou návštěvnost tvoří z 53 % organické vyhledávání. Toto číslo je o to zajímavější, že se v posledních letech setkáváme s trendem nulových prokliků, tzv. zero-click searches.

Zmíněná studie vychází z dat sesbíraných z několika tisíc domén a desítek miliard webových návštěv. Mimo jiné uvádí, že návštěvnost díky organickému vyhledávání v posledních letech mírně narůstá. Zatímco v roce 2014 tvořila 51 %, nyní se jedná o 53 % veškerého webového trafficu. Tento nárůst je pravděpodobně i důsledek úprav, které průběžně dělá Google ve snaze předkládat uživatelům relevantní výsledky vyhledávání.

Získaná data byla rozdělena dle oblasti podnikání a například u B2B sektoru byly organické návštěvy vyšší než u většiny oborů.

Sociální sítě si v tomto průzkumu nevedly příliš dobře. Podle získaných dat přináší návštěvnost průměrně pouze ve výši 5 %. Největší úspěch dosahují v oblasti „Média a zábava”, kde zajišťují návštěvnost ve výši 8 %.

V posledních letech je kladen velký důraz na sociální sítě. Nicméně marketéři si musí uvědomit, že pokud jim jde o zvýšení návštěvnosti svého webu, tak tudy cesta nevede. Naopak je potřeba klást důraz na efektivní SEO, které bude přinášet organickou návštěvnost, a také PPC kampaně. Protože právě ty tvoří druhou největší skupinu návštěvnosti.

Zdroje: Search Engine Land, BrightEdge

Tip redakce:

Vyhledávání na Googlu dosáhlo nového milníku a firmy by se měly připravit na trend, kdy uživatelé neklikají na výsledky vyhledávání ani na reklamy. Přečtěte si o tom více v článku Více než 50 % uživatelů při vyhledání na Googlu neklikne na žádný odkaz.

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.