Pilsner Urquell vsadil v olympijském spotu z půlky na sportovce, co do Tokia neodletí

20. 7. 2021 | Petr Michl
Tomu říkáme špatně si vsadit. Polovina sportovců z olympijského spotu Pilsner Urquell do Tokia neodletí. ČEZ na druhou stranu potěšil promyšleným konceptem své olympijské kampaně.

Pilsner Urquell je oficiálním partnerem Českého olympijského týmu a na tuto skutečnost hodlá v příštích týdnech náležitě upozorňovat. Od 10. srpna spouští kampaň, která se objeví v televizi, rádiu a na internetu. Její hlavní spot má ale vážný nedostatek: nevsadil na „správné koně“.

Lépe řečeno, nevsadil na správné sportovce. V reklamě se objeví oštěpařka Barbora Špotáková, golfistka Klára Spilková, skifař Ondřej Synek a skateboardista Martin Pek. Mužská část nicméně na olympiádu neodjede, Ondřej Synek kvůli zranění a Martin Pek se nekvalifikoval.

Marketingový ředitel společnosti Plzeňský Prazdroj, vlastnící také značku Pilsner Urquell, uvedl:

„Ať už příběh končí zlatem, nebo ne, jsme hrdí na všechny, kteří mají odhodlání a vytrvalost jít si za svým vytyčeným cílem a dělat to s vášní. Proto jsme hrdým partnerem českých olympijských příběhů již 20 let.“ 

Vytrvalost či odhodlání nechceme Synkovi ani Pekovi ubírat. Přesto věříme, že by byli v Prazdroji raději, kdyby se během televizních přenosů z akce objevovali v reklamních pauzách ti sportovci, kterým budou moci čeští fanoušci reálně fandit.

Spot pochází z dílny Socialists, stojí za ním také produkce Silencio a režisér David Chvátal (edit 9. 8.: původně uvedené agentury Young&Rubicam a produkce AndFlux natáčely pouze dotáčky výčepní a Barbory Špotákové, pozn. red.). Jeho dalším problémem, který už nelze připsat sportovní smůle, je jeho šablonovitost. 5 let odříkání a dřiny převyprávěných ve formě zdravice od Báry Špotákové prostě nemá nijak závratnou dynamiku, i když je prolínán záběry z akce dalších sportovců.

ČEZ nechal mluvit pamětníky na Tokio 1964

Z pohledu výběru sportovců bezpečnou cestu zvolil další z oficiálních partnerů Českého olympijského týmu, ČEZ. V jeho kampani totiž vystupují pamětníci na Letní olympijské hry v Tokiu v roce 1964. Veslaři Pavel Hofmann a Jan Mrvík, fotbalista František Knebort a volejbalista Boris Perušič mají vlastní medailonky, v kterých akcentují důležitost aktivního života a pohybu i ve vyšším věku.

Je to černobílá trefa do černého, a to i z důvodu, že ČEZ svou olympijskou komunikaci spojuje s propagací své mobilní aplikace EPP Pomáhej pohybem. ČEZ sportovní výkony jejích uživatelů honoruje odměnou na jimi vybrané charitativní projekty, a aplikace tak představuje brandingový i CSR projekt zároveň.

Tip redakce:

Dá se zvládnout téma odříkání a dřiny lépe, než to předvedl Pilsner Urquell? Před poslední letními OH v Riu to dokázala řádově lépe značka Under Armour a agentura Droga5 se svou emotivní poctou fenomenálnímu sportovci před jeho poslední olympiádou. Vzpomenete si, o koho šlo?

Štítky dokumentu: Budování značky
Sdílejte tento článek:
Podobné články: