Písečný branding: Volkswagen otiskl nápis svého modelu Amarok stotisíckrát za den

8. 3. 2019 | Kristýna Vozková
Na tuto reklamu nebyl zapotřebí jediný list papíru. Amarok tiskl své logo do písku na nejrušnějších argentinských plážích. Podívejte se, jak se dělá 40 kilometrů čistého brandingu denně s nulovým rozpočtem na média.

Nová reklamní kampaň značky Volkswagen dokazuje, že se marketing obejde i bez obřích investic do médií a dokonce bez papíru. K propagaci nového modelu VW Amarok totiž stačily dvě pneumatiky a kilometry písečných pláží. Argentinská pobočka agentury Geometry vytvořila pro značku dvouminutové case study video, ve kterém místo klasického grafického znázornění metrik divákovi příběh celé kampaně odzpívá hluboký mužský hlas. Chytlavá píseň se sice ne vždy rýmuje, popisuje ale vše od vzniku až po výsledky tohoto písečného brandingu.

Kampaň se odehrávala během dvou nejteplejších měsíců na argentinském pobřeží, v blízkosti měst Pinamar a Carilo, kde se nacházejí ty nejpopulárnější pláže. Kromě turistické oblíbenosti se navíc pyšní písečnými cestami, které představovaly pro nový pickup 4x4 se speciálně upravenými zadními pneumatikami ideální terén. Denně projížděl vůz od brzkých ranních hodin ulicemi i plážemi a vyrýval svou stopu do více než 40 km písku.

VOLKSWAGEN AMAROK / THE SAND AD from Tony Waissmann on Vimeo.

Během jediného dne tak Amarok vytiskl celkem 100 tisíc nápisů, a to bez použití jediného listu papíru nebo kapky inkoustu. Pro společnost Volkswagen, která se snaží jít ruku v ruce s udržitelnými zdroji, to je jistě výborný výsledek. The Sand Ad navíc představuje velice levnou formu propagace, která nevyžadovala výraznějších investic do médií a přesto byl její dosah 800 000. Brand manažer pro Volkswagen Argentina, Nicolás Matavos, na adresu kampaně uvedl: „Podporujeme takovéto kreativní myšlenky, které nejenže jdou ruku v ruce se základními pilíři naší značky, ale jsou navíc takto inovativní.”

Zdroj: adeevee.com, dossiernet.com


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: