Pivo a muzika jdou dohromady

12. 7. 2013 | Bednářová Daniela
Pivo bez hudby je jako káva bez kofeinu. Pivovary sází na stejnou minci, každý jde ale trochu jiným směrem.

Společnost Budweiser spadající pod konglomerát Anheuser-Busch (ano, ten Budweiser, který se s naším budějovickým soudil o jméno) spouští příští týden novou kampaň Made for Music, ve které spojila svoje síly s americkým rapperem Jay-Z a popovou divou Rihannou. Spoty s těmito dvěma interprety budou součástí světové kampaně pro 85 různých zemí.

Kromě tv spotů je v plánu také limitované edice lahví, digitální reklamy a sponzoring koncertů dvou zmíněných hvězd.

I když už v minulosti použil Budweiser muziku jako součást své marketingové strategie, vždy se jednalo jen o kampaně v rámci Ameriky. Nyní s ní vyráží do světa. Hudba je totiž podle vedení společnosti univerzálním jazykem a díky sponzoringu takovýchto hvězd, které mají na sociálních sítích mnoho fanoušků, může díky záběrům ze zákulisí přitáhnout tyto fandy i na své účty.

Budweiser ale není jedinou pivařskou společností, která si myslí, že jde pivo a muzika výborně  dohromady. Český konkurent pivovaru Anheuser-Busch, Budějovický Budvar, jde podobnou cestou. Jen si ponechává odkaz ze své úspěšné kampaně “Ne”, jejíž tváří byl herec Jan Tříska a dvojnásobný olympijský medailista Lukáš Pollert.


Aby Budějovický Budvar kampaň trochu odlehčil, připojil k ní ještě parodický web eurobecko.cz, kde ukazuje, jak by jejich pivo vypadalo, kdyby společnost nebyla zásadová a neřekla své ne v rozhodujících momentech.


Nyní Budweiser Budvar ve spolupráci s hudebním serverem Bandzone.cz vytvořil unikátní aplikaci kluBBy. Ta  automaticky vyhledává koncerty v okolí, poskytuje detaily o kapelách a hudební ukázky. Pracuje ale především s klubovou scénou, tedy říká “ne” mainstreamu. Budvar podporuje také alternativní festivaly.


Mezi další pivní značku, která se spojila s muzikanty, je i Gambrinus. Ten spolupracuje se skupinou Tři sestry. Sponzoruje jejich turné už poněkolikáté v řadě a pořídil jim na koncertní podium vlastní výčep.

Ale nejen s muzikou jsou pivní značky spojeny. Starobrno logicky tíhne k moravské metropoli a tak si nemohlo nechat ujít ani přehlídku ohňostrojů Ignis Brunensis.  Na brněnské přehradě za asistence 100 000 lidí vytvořili největší živé srdce.


Zdroje:
www.mashable.com, www.brandchannel.com, www.budvar.cz

 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: