Po Facebooku přichází s chytrými brýlemi i Xiaomi

20. 9. 2021 | Petr Michl
Nedlouho poté, co přišel Facebook se svými chytrými brýlemi, je tu se svou vlastní verzí i společnost Xiaomi. Čínský výrobce spotřební elektroniky toho přitom nabízí více.

Vize chytrých brýlí Xiaomi přichází zhruba týden po těch od Facebooku. Těžko můžeme mluvit o nějaké „kopírce“. Navíc chytré brýle Xiaomi ve výčtu svých funkcí ty od Facebooku překračují.

Rámečky od značky Ray-Ban dávají chytrým brýlím od Facebooku více sofistikovaný a klasický vzhled, své dříve zmiňované schopnosti v oblasti augmentované reality ovšem nechaly někde v laboratoři. Společnost Xiaomi ovšem přichází (minimálně jako s příslibem) s funkcí, která se vybaví všem, co znají chytré brýle z filmů či seriálů. V nich totiž jejich nositelé čtou informace přímo z displeje. A mimochodem toto byla i „killer feature“ pionýrského projektu Google Glass. Nyní s tím samým přichází i Xiaomi a chlubí se microLED displejem o velikosti zrnka rýže (přesněji 2,4 x 2,02 milimetrů), který ovšem bude na zobrazení důležitých informací stačit.

Z možných využití si můžete odškrtnout rovnou všechna ta základní, co vás pravděpodobně napadnou: notifikace sociálních sítí, informace o volajících, ostření pořizovaných fotografií a videí… Následující video nicméně ukazuje dvě využití, u kterých člověk uznale pokývá hlavou s tím, že toto by se už skutečně mohlo hodit.

Prvním využitím je navigace, která je například v případě jízdy na kole jistě o poznání bezpečnější než sledování obrazovky telefonu, i kdyby byl ve stojánku na řídítkách.

Dalším je poté schopnost překladu textu sledovaného přes brýle, například jídelního lístku. Díky takovéto funkci si s trochou nadsázky neobjednáte v asijské restauraci „Bóbika“, možnost nepůsobit v cizím prostředí jako Neználek je ovšem lákavá obecně a může být pro mnoho lidí právě tím důvodem, proč pro ně mohou brýle Xiaomi představovat zajímavou investici.

Xiaomi popisuje své brýle jako „nový chytrý terminál s možností nezávislého ovládání" namísto „druhé obrazovky" pro váš smartphone. Chytré brýle Facebooku a ostatně i celá řada chytrých hodinek chtějí být právě prodloužením chytrého telefonu, abyste ho nemuseli pokaždé vytahovat z kapsy.  Xiaomi umí fungovat i samostatně a k tomu si stáhnout upozornění z telefonu také. Čínský výrobce ovšem klade důraz na to, že si lze nastavit jen skutečně důležité notifikace, například zprávy od zvolených kontaktů z pracovního e-mailu nebo upozornění od vašeho „chytrého domu“.

Operačním systémem je Android, brýle jsou vybaveny čtyřjádrovým AMR procesorem, moduly na WiFi a Bluetooth a 5megapixelovou kamerou a fotoaparátem. Soudě dle známých informací mají tyto chytré brýle šanci ohrozit ty od Facebooku zcela s přehledem. Na cenu a datum uvedení si ale zatím budeme muset počkat.

Zdroj: Xiaomi

Kam dál?

Podívejte se na chytré brýle Facebooku a Ray-Ban

Štítky dokumentu: Budování značky
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.