Podle průzkumu Američané ztrácejí důvěru v jejich média

14. 8. 2010 | ČTK
Tři Američané ze čtyř nemají důvěru ve vlastní média. Vyplývá to z výsledků průzkumu, který v pátek zveřejnil Gallupův ústav. Sondáž k všeobecnému překvapení ukazuje, že jsou to mladí lidé, kteří bývají často činěni odpovědnými za pokles prodeje novin, kdo o tisku pochybují nejméně.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Tři Američané ze čtyř nemají důvěru ve vlastní média. Vyplývá to z výsledků průzkumu, který v pátek zveřejnil Gallupův ústav. Sondáž k všeobecnému překvapení ukazuje, že jsou to mladí lidé, kteří bývají často činěni odpovědnými za pokles prodeje novin, kdo o tisku pochybují nejméně.
Čtvrtina dotázaných osob uvedla, že tištěným médiím velmi důvěřuje nebo spíše důvěřuje. Dvaadvacet procent má důvěru v televizi, což potvrzuje tendenci k poklesu, jež je v USA podle ústavu patrná už dvě desetiletí.
Ve skupině mladých ve věku 18 až 29 let důvěra v tisk vyskočila až na 49 procent, zatímco ve věkové skupině 30 až 49 let činila pouhých 19 procent. Podle autorů průzkumu se tyto výsledky dají vysvětlit tím, že mladí mají tendenci obecně důvěřovat tradičním institucím, a že internetová média mají paradoxní dopad v návratu k tradičnímu tisku.
Gallupův ústav k tomuto průzkumu použil reprezentativní vzorek 1020 dospělých osob a uvádí pro něj statistickou chybu plus minus čtyři procenta.

Štítky dokumentu: SEO

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: