Podmaní si PayPal Čínu s revolučním platebním systémem?

19. 3. 2012 | PeMi
PayPal předpokládá získání licence pro zprostředkování elektronických plateb v Číně, jeho trumfem má být systém PayPal Here.

Čínský trh je obrovský a jeho kupní síla se neustále zvětšuje. V mnohém se ale chrání a dostat se na něj není ani trochu jednoduché. Přesto je prý PayPal ohledně dostání licence na zpracování domácích elektronických plateb „opatrně optimistický“. Pokud se mu to podaří, bude první ne-čínskou společností v daném segmentu, a doplní tak svoji stávající licenci na zpracování mezinárodních elektronických plateb v Číně. Čína by se přitom měla stát dle Techcrunch letos největším světovým trhem smartphonů na úkor USA. Nutno podotknout, že se jedná o trh, kterému vládne Android s nepřeberným množstvím telefonů domácí výroby s tímto operačním systémem.

 

PayPal v tuto chvíli samozřejmě generuje nejvíc zisků z klasických online plateb na internetu a skrze aplikace. V Číně ovšem na internet přistupuje 38 % obyvatel pouze s pomocí mobilních zařízení. Důležitost mobilních platebních možností je tak zřejmá. Přitom nutně nemyslíme placení pomocí technologie NFC, k tomu určené platební terminály jsou  raritou i v Evropě. Průlom by mohl zaznamenat spíše nedávno představený systém PayPal Here, který umožňuje naopak udělat terminál snímající platební karty z téměř každého chytrého telefonu s operačním systémem Android či iOS. Je k tomu potřeba jen trojúhelníkový nástavec, v němž stačí kartou projet. Startup Card.io, který ve spolupráci s PayPal aplikaci vytvořil, ovšem uvádí, že by dokonce mělo stačit kartu vyfotit fotoaparátem v telefonu.

V praxi byste tak mohli brzo v Číně platit kartou třeba i za jídlo u venkovního stánku v úzké uličce. Tato technologie je nicméně ryze čerstvá, takže se nedá považovat za páteř podnikání v blízké budoucnosti. Nelze ji však upřít výjimečný potenciál. Dle Bloomberg má čínský e-commerce obchod hodnotu 121 miliard amerických dolarů. V současnosti vládne zpracování elektronických plateb v Číně systém Alipay s 47 % trhu, druhý Tenpay má pak 21 %. PayPal chce s rozložením sil na trhu jistě co nejvíce zamíchat a má k tomu velmi dobré předpoklady.


Zdroje: www.techcrunch.com, www.bloomberg.com, www.paypal.com
 

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.