Ponechat loudajícího zákazníka v knihkupectví přes noc? Ve Waterstones přetavili omyl v úspěch

3. 11. 2014 | Irena Šovčíková
I takové přešlapy jako neúmyslné zamknutí zákazníka v obchodě přes noc se mohou obrátit v dobré. Knihkupectví na základě své chyby postavilo celou soutěž o přespání v jedné prodejně.

Noční můra pro normální smrtelníky, ale splněný sen pro vášnivé nakupující. Řeč je o té situaci, kdy se po zavírací době zamknou dveře a loudající se zákazník zůstane uvězněn v obchodě. Možná se to tu a tam stane, ale každopádně se málokdy z takové chybky stane povedená marketingová komunikace. Což je přesně případ jednoho amerického turisty Davida a obchodu Waterstones v Londýně.

Když se David procházel horním patrem obchodu s knížkami, asi ještě netušil, co za dobrodružství jej čeká. Po patnácti minutách totiž sešel dolů a zjistil, že je úplně sám v potemělém knihkupectví. Personál prodejny si jej patrně nevšiml, tak zamknul a s klidem odešel domů. Mohlo by se to zdát jako ideální příležitost dočíst všechny knižní resty, ale dá se pochopit, že zmatený turista se především chtěl dostat na svůj hotel. Co nejdříve.


Jenže jak si poradit? David na to šel moderní cestou. Tweetnul ze svého mobilu příspěvek o tom, že je uvězněný v obchodě a nezapomněl ani na označení profilu obchodu. Během okamžiku získalo jeho volání o pomoc docela neuvěřitelných 17 tisíc retweetnutí a 13 tisíc favorites. Dlouho na sebe nenechaly čekat i nejrůznější rady a komentáře k Davidově situaci. Někteří mu například radili, aby obchodu mírně vyhrožovat přeskládáním knih, což by celý proces mělo urychlit. Nakonec byl David propuštěn asi po dvou hodinách.

Celé nedopatření však každopádně vyvolalo silnou reakci. A nebylo zrovna málo těch, kteří doslova toužili být v Davidově kůži. Strávit noc v knihkupectví musí být příjemný zážitek pro každého milovníka knížek.

A právě proto se Waterstones rozhodlo ve spolupráci s AirBnB uspořádat soutěž s unikátní cenou. Autor nejlepší odpovědi na otázku „Co byste si přečetli a proč, kdybyste byli uvězněni v knihkupectví?“ Totiž získá možnost splnit si svůj sen a strávit jednu noc v pobočce Waterstones na Piccadilly Circus, včetně snídaně a servisu. Kromě soutěže využil tuto chybu i pro prodej svých knížek. Na svém blogu zveřejnil článek s názvem „Co si přečíst, když máte dvě hodiny času…A jste zamčení v knihkupectví“.

Všechno dobře dopadlo a příběh mladého Texasana z marketingového hlediska ukazuje, že i taková nepříjemnost jako je pochybení personálu se dá vyřešit s humorem a grácií. Kromě toho , že David na svou návštěvu asi jen tak nezapomene, se totiž knihkupectví povedlo získat nákolnost  a pozornost obrovského množství lidí po celém světě. Zadarmo.

Zdroj: DigitalBuzzBlog, DailyMail

Štítky dokumentu: Krizová komunikace Twitter
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.