Poznejte TacoBota - prvního chatovací robota, který vám objedná jídlo

21. 4. 2016 | Jakub Hort
K objednání jídla už brzy nebudete muset odcházet z messengeru. Postačí napsat zprávu tomu správnému botovi a ten se o vše potřebné postará.

Minulý týden Facebook představil na konferenci F8 chatovací roboty. Ty budou moci využívat firmy k automatickému rozesílání obsahu svým klientům a zefektivnit tak svou zákaznickou péči. S konkrétním „botem“ se již pochlubil fastfoodový  řetězec Taco Bell a dal mu jméno TacoBot. 

TacoBot bude prozatím komunikovat se zákazníky přes messenger platformy Slack. Tento nástroj se zaměřuje na práci ve skupinách a jejím hlavním cílem je „pracovat méně a více žít“. Dalo by se říct, že je to takový Facebook pro firmy. Slack messenger umožňuje lepší komunikaci ve větším počtu lidí a v nejbližší době si bude možné díky krátké diskuzi s Tacobotem objednat i jídlo. 

TacoBot není pouze lákadlem pro firemní zákazníky, jeho snaha je také vystoupit ze šedi webových formulářů a tlačítek ke skutečnému rozhovoru. Při jeho tvorbě se kladl velký důraz na to, jakou bude mít osobnost, aby šla ruku v ruce s komunikací Taco Bell. TacoBot tak umí více než jen nudně přijímat a upravovat objednávky, občas se mu podaří i zavtipkovat. Když mu položíte otázku, jaké je počasí, odpoví: „Nejsem si jistý, ale znám takovou věc, říká se jí internet, už ses tam díval?“ Pokud se TacoBotovi přiznáte, že jste opilí, tak vám automaticky k objednávce přidá neperlivou vodu. „Integrace TacoBota do platfotmy Slack je dalším krokem na naší cestě k přístupnosti značky kdykoliv a kdekoliv si náš zákazník zamane,“ řekl Lawrence Kim, ředitel pro digitální inovace v Taco Bell. 

Taco Bell a agentura Deutsch, která chatovacího robota vyvíjela, se snažili, aby lidé mohli s TacoBotem komunikovat tak, jako by to byla opravdová obsluha z fastfoodu. Důležitá proto nebyla jen rychlost reakce, ale také, zda vůbec požadavkům zákazníků rozumí. Z tohoto důvodu byl při vývoji využit software na umělou inteligenci Wit.ai, který od roku 2015 patří pod Facebook a pomáhá vyvíjet virtuálního asistenta M.

TacoBot je stále pouze v testovací fázi a využívat ho může jen hrstka vyvolených. V Taco Bellu už ale nyní mají plány k zapojení TacoBota i do Facebook Messengeru. Zároveň už také přemýšlí, jak ho ještě vylepšit. V budoucnu by si TacoBot mohl pamatovat historii objednávek zákazníků a podle času a dne nabízet to, na co by zrovna mohl mít dotyčný chuť.

 

Zdroje: TacoBellMarketingLand

Štítky dokumentu: Podpora prodeje
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.