Facebook na F8 představil chatovací roboty

13. 4. 2016 | Kateřina Tauchenová
Nový Messenger už nebude jen o posílání zpráv. Díky chatovacím robotům si jeho prostřednictvím budete moci například objednat taxi nebo zamluvit hotel.

O tom, že Facebook pracuje na vylepšení funkcí Messengeru, se mluvilo poměrně dlouho. Na konferenci F8 šéf společnosti Mark Zuckergerg oznámil, že testovací fáze byla ukončena a on nyní může představit Messenger v jeho nové podobě. Tedy ne jako „pouhou“ chatovací aplikaci, ale jako nástroj, pomocí kterého budou moci firmy automaticky svým klientům rozesílat obsah, a používat jej tak jako důležitou součást jejich zákaznické péče, prodejních aktivit i komerční komunikace. Všechny tyto funkce budou umožněny díky zakomponování tzv. chatovacích robotů do platformy.

Díky partnerství s vybranými firmami budou chatovací roboti schopni vám například objednat taxi, rezervovat stůl v restauraci nebo kytici růží, pokud do messengeru zadáte určité slovo, které pro ně slouží jako pokyn k této činnosti. Mezi partnery programu budou patřit i velká vydavatelství, takže si uživatelé pomocí Messengeru budou moci napsat třeba i o denní souhrn nejdůležitějších zpráv ze CNN.

Automatické odpovědi robotů budou podle Zuckerberga díky kombinaci umělé inteligence a lidského faktoru působit, jako by je psali skuteční lidé. Roboti budou schopni vytvářet a odesílat strukturované zprávy obsahující i obrázky, odkazy na webové stránky nebo call-to-action  tlačítka. Stejně ta mohou zprávy obsahovat i carouselové nabídky produktů, které si v rámci messengeru budou moci uživatelé prohlédnout a následně se jedním klikem přemístit na stránky prodejce a produkt si rovnou koupit. Přímé nákupy, především tedy placení, v rámci platformy zatím možné nebudou .

Nové vyhledávací políčko, které budou umístěno v horní části Messengeru, bude sloužit právě k vyhledávání robotů. Společnosti, které už nyní využívají pro komunikaci se zákazníky SMS zprávy, se budou moci se svými klienty snadno spojit díky propojení jejich telefonního čísla s Messengerem a přesunout tak veškerou komunikaci s nimi právě na tuto platformu. Aby se z Messengeru kvůli automatickým zprávám nestala nejotravnější aplikace na světě, budou mít uživatelé možnost pomocí blokovacího tlačítka konverzaci ztlumit.

Ačkoliv se chatovací roboti tváří jako skvělé vylepšení, jehož cílem je usnadnit život uživatelům i firmám, Facebook má samozřejmě velice dobře promyšlenou i komerční stránku věci. Další novou funkcí Messengeru totiž bude rozesílání „sponzorovaných zpráv“ lidem, kteří sami začali konverzaci s danou firmou. Inzerenti si budou moci zaplatit také tzv. „Click To Message” News feed ads, prostřednictvím kterých budou moci uživatelé jedním kliknutí zahájit konverzaci s robotem. Obě funkce budou součástí inzertní platformy Facebooku.

Kromě nové podoby Messengeru představil Zuckerberg na F8 i desetiletý plán dalšího vývoje Facebooku. Podle něj se společnost v následujících třech letech zaměří na facebookové ekosystémy, zatímco v pětiletém horizontu budou jejím hlavním zájmem video, vyhledávání, skupiny a vylepšování aplikací jako Messenger, Instagram a WhatsApp.

Desetiletý cíl Facebooku zahrnuje ambiciózní technologické koncepty jako je umělá inteligence, virtuální realita nebo nové možnosti spojení a jako internetové připojení realizované s využitím dronů.

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: