PR Summit 2010: Umíme spočítat hodnotu public relations pro byznys?

2. 7. 2010 | KAS
Druhý ročník konference Public Relations Summit, který se uskuteční 20. října 2010 v pražském hotelu Corinthia Towers, si za své ústřední téma vybral měření efektivity PR komunikace ve vztahu k cílům zadavatele, ať už je to zlepšení reputace nebo zvýšení prodeje. Podtitul letošního ročníku proto zní „Umíme spočítat hodnotu public relations pro byznys?“

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Druhý ročník konference Public Relations Summit, který se uskuteční 20. října 2010 v pražském hotelu Corinthia Towers, si za své ústřední téma vybral měření efektivity PR komunikace ve vztahu k cílům zadavatele, ať už je to zlepšení reputace nebo zvýšení prodeje. Podtitul letošního ročníku proto zní „Umíme spočítat hodnotu public relations pro byznys?“

Téma vychází ze závěrů loňské konference, na které se účastníci shodli, že obor public relations bohužel nemá obecně uznávaná měřítka efektivity. Odborníci v PR tento problém pociťují stále více a přicházejí s konkrétními snahami o vytvoření mezinárodních standardů. I o nich bude program konference informovat.

„Loni jsme přivítali 170 profesionálů z PR a marketingu a jsem přesvědčen, že díky volbě velmi aktuálního tématu počet účastníků letos ještě stoupne,“ říká Antonín Parma z pořadatelské společnosti Blue Events.

Pavlína Rieselová, členka Výkonné rady APRA a organizačního výboru konference, k tomu dodává: „PR ve vztahu k měření efektivity leckdy zůstává na půli cesty. Můžeme mít radost z pozitivní reportáže o aktivitách klienta, ale co to vlastně znamená? Růžový puntík v kolonce „televize“ nestačí. Více se dozvíme jen v případě, že půjdeme do detailu a do hodnocení přidáme kvalitativní parametry, jinak dobrý obraz o reputaci zadavatele nezískáme.“

Příkladů jasné vazby mezi PR aktivitami a splněním obchodních cílů není na českém trhu nazbyt, neboť ani zadavatelé na tuto vazbu zatím nekladli patřičný důraz. Posláním letošního PR Summitu je povzbudit chuť se tímto vztahem zabývat a zejména ukázat, že to jde. K tomu výborně poslouží příklady, které budou na konferenci prezentovat zahraniční odborníci. Trendy a best practices ze světa budou v navazující diskusi konfrontovány se zkušenostmi a očekáváním významných zadavatelů v ČR.

V závěru summitu se o řešení konkrétního úkolu na českém trhu pomocí PR komunikace budou snažit aktéři zábavné soutěže Pecha Kucha, která se loni setkala s vynikajícím ohlasem. Letos slibuje ještě dramatičtější průběh, neboť čas pro prezentující bude zkrácen na pouhých šest minut. Soutěžní otázka „Jak naučit Čechy pít limonádu místo piva?“ je bezesporu velkou výzvou. Bude zajímavé sledovat, jak se s ní účastníci soutěže vypořádají, jaké si stanoví cíle a jestli si vystačí s nástroji public relations nebo sáhnou i po dalších komunikačních disciplínách.

Nedílnou součástí konference se stává vyhlášení výsledků ankety PR Manager roku, které bude vyvrcholením celodenní akce.

Štítky dokumentu: Podpora prodeje Reportáže
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.