Přes mobilní zařízení vloni utratili zákazníci na Aukru více než 340 miliónů korun

4. 2. 2014 | Petr Michl
E-commerce po mobilu se rozjíždí i v České republice. Na Aukro.cz je každý 7. zákazník mobilní a vloni bylo mobilní cestou nakoupeno 430 tisíc položek. Která byla nejdražší? Rolls-Royce za 5 milionů.

Minulý týden jsme informovali o zprávě Netmonitoru uvádějící, že za minulý rok se v Česku zdvojnásobil počet uživatelů mobilního internetu. Již několik let avizovaná mobilní revoluce ukončila ospalé popocházení a skutečně se dala na pochod. Jedním z nejpřipravenějších internetových prodejců je bezpochyby Aukro.cz, které už má poměrně dlouhou dobu responsivní design a lze ho používat obstojně z tabletů i mobilních telefonů. Nyní se tento obchodní portál podělil o detailní statistiky.

Na Aukro.cz vyšplhal obrat za nákupy přes mobilní zařízení na dvojnásobek předešlého roku. Celkově na svých mobilech utratili vloni zákazníci více než 340 miliónů korun a nakoupili přes 430 000 položek. Nejčastěji kupovali oblečení, nejvíce peněz utratili za zboží v kategorii auto-moto.

Dle PR manažerky Allegro Group, Michaely Papežové, se vyplatí i taktika vytvoření dedikované mobilní aplikace, která se dá stáhnout do telefonu a udělá pak další nakupování ještě pohodlnější a jednodušší. Na Aukru aktuálně registrují přes 300 000 stažených mobilních aplikací.

Dosud nakoupili mobilní uživatelé Aukra více než 600 000 položek za více než 550 miliónů korun. Nejčastějšími mobilními nakupujícími na Aukru jsou uživatelé systému Andriod, oproti nim však více utrácejí uživatelé iOS. „Překvapivě utrácejí lidé přes mobilní telefony více než přes počítač, průměrná cena mobilní objednávky je o čtvrtinu vyšší," doplňuje Michaela Papežová.

Oblečení je fenoménem na celém internetu a nejinak je tomu i v případě nákupů přes mobilní zařízení. Nejčastěji se kupuje oblečení (17 %), následují shodně sběratelské kousky a kategorie děti (12 %). „Legendární stavebnice Lego je ‚nesmrtelná' i při nákupu přes mobilní zařízení. V kategorii děti tvoří totiž téměř 40 % sortimentu prodaného přes mobilní telefony," říká Jiří Budinský, specialista na mobilní rozvoj obchodního portálu Aukro.cz.

Největší objem peněz utratili zákazníci přes tablety a mobily za Počítače a Hry (14 %), dále za zboží v kategorii Auto-moto (12 %) nebo Mobily a GPS (11 %). „Rozhodně nejdražší položkou zakoupenou přes mobilní zařízení, byl automobil Rolls Royce vydražený celkem za 5 miliónů korun," říká Michaela Papežová z obchodního portálu Aukro.cz.

Téměř každá sedmá návštěva Aukra je z mobilního zařízení, mobilní přístupy na Aukru už také překročily hranici deseti procent. Celkem tvoří přístupy z mobilních zařízení už téměř 14 % celkové návštěvnosti Aukra.

Více si můžete prohlédnout v infografice níže:

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.