Při výběru nás nejvíce ovlivní marketing na sociálních sítích

24. 5. 2010 | KAS
Internet dal uživatelům do rukou mocnou zbraň. Při výběru služby nebo produktu teď běžně vyhledáváme relevantní informace, máme možnost porovnávat produkty mezi sebou, najít si recenze a ohlasy, případně se poradit s kamarády a známými. Tato větší samostatnost pak samozřejmě ústí v jediné - menší ovlivnitelnost běžnou reklamou a menší přihlížení k přidané hodnotě značky obecně.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Internet dal uživatelům do rukou mocnou zbraň. Při výběru služby nebo produktu teď běžně vyhledáváme relevantní informace, máme možnost porovnávat produkty mezi sebou, najít si recenze a ohlasy, případně se poradit s kamarády a známými. Tato větší samostatnost pak samozřejmě ústí v jediné - menší ovlivnitelnost běžnou reklamou a menší přihlížení k přidané hodnotě značky obecně.
Podle výzkumu společnosti Alterian si v USA a Spojeném království zajistí veškeré dostupné informace o výrobku před jeho koupí celých 71 % uživatelů.
V otázce srovnávání pak nadpoloviční většina vždy porovnává výrobek s konkurenčním, 44 % tak činí občas, 4 % málokdy, 1 % pak přiznalo, že tak nečiní nikdy.
V otázce ovlivnitelnosti je pak na prvním místě logicky rodina a přátelé (40 %) a to včetně jejich názorů na sociálních sítích, profesionální recenze na webu nebo v tisku je na druhé příčce (28 %) a recenze od lidí, které máme rádi (bloggeři) jsou s 19 % na třetí příčce. Vlastní pozicování společnosti pak hraje roli v 8 % případů, reklama v pohých 5 %.
Velkou roli v současnosti začíná hrát vyznění Facebookové reklamy - spolu s komerčním oknem jsou totiž zobrazena i jména našich přátel, kterým se reklama líbí.

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.