První test komerčního využití Google+ Hangouts - časopis Glamour zkouší product placement

9. 4. 2013 | BeDa
Časopis Glamour s pomocí společnosti Google zkouší nový směr pro Vysílaná setkání.

Živé povídání přes video na Google+ zvané Hangouts (neboli Vysílaná stekání) už existuje nějakou dobu. Firmy ho zatím využívaly za účelem získu nových followerů a většího zapojení stávajících fanoušků. Například tak, že jim umožnili promluvit si s nějakou známou osobností. Nyní přišel podle Googlu čas začít tento formát využívat více komerčně. Ale není třeba se obávat Hangoutů přerušených reklamou. Prvním krokem je totiž product placement. Podle vedoucí prodeje a strategie pro Google+, Gretchen Howard, se jedná o první reklamní počin přes Hangout. Když se tento experiment osvědčí, stane se Glamour dobrým příkladem pro ostatní.



Časopis Glamour plánuje na měsíc duben sérii devíti Hangoutů, ve kterých budou vystupovat oblíbené blogerky, ale i zaměstnanci časopisu a v přímém přenosu budou používat i nějaký produkt. Osm z devíti video setkání bude sponzorováno výrobcem produktu. Řada z Hangoutů bude věnována například vlasovému stylingu. Blogerka Erica Domesek v jednom z ních bude učit, jak si vyrobit vlasové doplňky podle stylingu profesionálních kadeřníků používajících vlasovou kosmetiku značky Sauve od Unileveru. Další Hangout sponzoruje například firma L'Oreal. Stylistka časopisu Glamour Annabel Tollman se v něm bude věnovat barveným vlasů na způsob ombré s důrazem na přípravek L’Oreal Féria Wild Ombré.

Dalšími sponzory jsou designér Vince Camuto, společnost Pantene, Alterna Haircare, La Crema a SlimFast. Všichni zmínění sponzoři mají také svoji reklamu v květnové tištěné verzi časopisu.

Dalším specifikem je i to, že u některých Hangoutů nepůjdou přidávat komentáře, cílem je totiž vést konverzaci i jinými kanály za využití hashtagů.


A proč inzerenty něco takového zajímá? Odpověď je vcelku jednoduchá. Časopis Glamour má početnou základnu fanoušků (na Facebooku jich má 1 milion). Proto je možnost product placementu v online videu tak lákavá. Navíc tento způsob reklamy není tak přímý, z produktu se stává část příběhu, a působí tak na cílovou skupinu trochu jinak než klasická “ukřičená” reklama.

Zdroje: www.mashable.com, www.youtube.com/user/glamourmag/hangouts

 

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.