Red Bull přepsal marketingovou historii

15. 10. 2012 | Petr Michl
Red Bull přepisuje učebnice marketingu. Velký pád pro člověka se stal ještě větším krokem k povědomí o značce.

Felix Baumgartner se stal včera prvním člověkem, který překonal rychlost zvuku, a to v průběhu volného pádu z hranice stratosféry. Rekordní tabulky ovšem nebyly přepsány pouze v Guinnessově knize rekordů, velký zápis do marketingové historie si připsal i sponzor akce, Red Bull. Red Bull je v lecčem revoluční značkou. Jedná se o nápoj, který nechutná příliš dobře a jeho chuť je navíc zaměnitelná s desítkami jiných energy drinků, podobně jako jeho účinky. Přesto se díky chytrému marketingu spojenému se sponzoringem sportovních událostí, u nichž není nouze o zvýšenou hladinu adrenalinu, stal světově nejznámějším nápojem v dané kategorii. Tím, kterým vám dává křídla a je cool. Nejdražším špásem v rámci sponzoringových aktivit je jistě vlastnictví úspěšného týmu Formule 1, Red Bull Racing. Díky němu vidí logo s červeným býkem v průběhu sezóny F1 až půl miliarda lidí. Přesto se dá událost ze včerejšího dne označit za významnější.

 

Velké značky poznáte podle toho, že dokážou vytvořit pozitivní mediální buzz. Tisková konference Applu spojená s představením nového modelu iPhonu vyvolá vlnu mediálního pokrytí, kterou by bylo zaplatit velice obtížné. Málokdy se ale povede, že by se stal PR event globální událostí, o které budou referovat snad všechny zpravodajské pořady světa. Pád Baumgartnera ze speciálního heliového balónu z výšky 39 kilometrů dle Business Inquirer živě přenášelo přes 40 televizních stanic v 50 zemích, live stream na internetu pak přenášelo na 130 digitálních partnerů. To vše v době na hony vzdálené té, kdy přistání na měsíci sledoval se zatajeným dechem doslova celý svět a kdy sebemenší zpráva spojená s vesmírnými programy získávala automaticky místo na prvních stránkách novin.

 

Díky viditelnější komunikaci obyčejných lidí skrze sociální sítě lze ovšem poměrně snadno podlehnout iluzi, že je něco z ducha doby přející vesmírným dobrodružstvím zpět. Skok z balónu z hranice vesmíru nebyl jen nějakým bláznivým nápadem, který vznikl před pár měsíci na poradě marketingového oddělení. Projekt Red Bull Stratos má pětiletou historii a na jeho úspěšném výsledku má svůj podíl stočlenný tým odborníků. Určitým nebezpečím pro renomé brandu byl samozřejmě nešťastný konec akce spojený se smrtí jejího hlavního hrdiny. Žádné negativní scénáře se však nenaplnily a Red Bull Stratos můžeme označit za jednu z nejvýraznějších jednorázových marketingových akcí historie, velký pád pro člověka se stal ještě větším krokem k povědomí o značce.

Zdroj: www.redbullstratos.com, business.inquirer.net, www.formula1.com
 

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.