Reklama týdne: Lurpak — Master food in a hurry

5. 6. 2018 | Petr Michl
Je namazání sendviče audiovizuálním uměleckým zážitkem? V této reklamě ano.

Klient: Lurpak

Agentura: Wieden & Kennedy London, Time Based Arts

Země: Velká Británie

Reklamy na máslo nemusí být jen nuda o středostavovské rodině, které máma připraví s radostí snídani i svačinu. Ty propagující máslo Lurpak  umí už dlouhá léta udělat z vaření s máslem strhující vizuální podívanou. Nové reklamě vytvořené agenturou Wieden & Kennedy London a VFX studiem Time Based Arts se daří podobný efekt vykouzlit i z přípravy snídaně.

Cílem reklamy je ukázat hlavní benefit měkkosti roztíratelného másla Lurpak Softest: rychlost nanesení. A daří se jí to horizontálním pohybem, který imituje právě pohyb nože roztírajícího máslo po chlebu. Ten je využit při záběrech vyprávějících příběh ženy, která se ráno narychlo vypravuje do práce. Jde zleva doprava při fénování vlasů, aplikování rtěnky, nalévání kávy nebo putování praskliny po povrchu rozklepávaného vejce.

Reklama je složena ze 39 záběrů a natáčela se 3 dny. Kreativní ředitelé W&K London, Carlos Alija a Laura Sampedro, k tomu řekli:

Z kreativního pohledu bylo největší výzvou rozhodnout, které akce a vizuály nejlépe vyjádří pocit hladkého průběhu uprostřed spěchu, a najít pro příběh tu pravou flow. Z technického hlediska to bylo o synchronizaci rychlosti pohybu některých kamer, počtu snímků za vteřinu a akcí, především pak u zachycení okamžiků ve vysokém detailu...

...Vše bylo ve scénáři před natáčením. Věděli jsme, že, abychom dokázali zachytit fascinující flow, musíme technicky mistrně zvládnout každou akci a přiřadit ji perfektně ke zbytku poté při editaci. Toto je jeden z těch filmů, kdy musíte mít vše perfektně naplánované, co a jak se má stát, a pak se jen modlíte, že jste to udělali správně."

My jen dodáváme, že se jim to povedlo a Lurpak má na světě další reklamu, která je malým uměleckým dílem. Může za to rozhodně i režisér Kim Gehrig, který v minulosti vytvořil například vánoční reklamu obchodního domu John Lewis s názvem Muž na měsíci nebo akcí a estrogenem nabitý spot This Girl Can.

Až se podíváte na tato skvostná díla, tak nezapomeňte zhlédnout také dle nás dosud nejlepší reklamu másla Lurpak.



Při podkresu burácející skladby Tak pravil Zarathustra od Richarda Strausse v ní zříte skutečnou kuchyňskou odyseu. Vaření může být napínavější než přistání na Měsíci.  

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.