Reklama týdne: Nike — Play New

18. 5. 2021 | Petr Michl
I světoví atleti můžou být úplně bezradní, když musí hrát poprvé jinou disciplínu. Nike zachycuje v kampani Play New jejich snažení a říká, že to nevadí. Když něco zkoušíte poprvé, je to prostě o radosti z objevování něčeho nového.

 

Klient: Nike

Kreativní agentura: Wieden + Kennedy Portland

Produkce: Pulse

Režisér: thirtytwo

Dát tomu šanci, i když víte, že to nebude stát za nic. Vystřelit, i když je vaše střela mizerná… to nejsou věci, které obvykle uslyšíte ve sportovních reklamách. Ty se obvykle hemží spíše záběry na skvělé výkony a sportovce světového věhlasu. Ve spotu k nové kampani Nike, Play New, je ale vše jinak.

Respektive hvězdy v něm jsou, konkrétně sprinterka Dina Asher-Smith, basketbalistka a vítěz paralympiády Blake Leeper a navíc i zpěvačka a herečka Rosália. Akorát jim jakýkoliv sport, který vyzkouší, žalostně nejde.

A přesto to tentokrát nevadí. Nike se v nové kampani od Wieden + Kennedy Portland snaží ukázat, že zkoušet sport může být zábava, i když v něm zrovna neexcelujete.

„Hra znamená radost. Představuje čisté užívání si okamžiku a toho cítit se volný. Všechny děti si hrají. Je to pro ně přirozené. Důvod, proč lidi povzbuzuje k tomu, aby „hráli nově“ (Play New) je proto, abychom oslavili návrat k objevování radosti při zkoušení něčeho nového poprvé – radost z toho si trochu dopřát (brát to jen tak),“ vysvětluje Melanie Auguste zastávající v Nike pozici VP of Global Brand Marketing,a dodává:

„Občas jsme chyceni v pasti otázkou: Když budu hrát sport, je tady nějaká šance, že to bude profesionálně? Mojí odpovědí je, že když hrajete sport, prostě počkejte, kam vás sám vezme. Sport byl pro mě v mládí prostředkem, skrze který jsem získala důvěru ve své schopnosti. Nyní v dospělosti s jeho pomocí poznávám svět. Můj příběh neskončil tím, že bych se stala profesionální sportovkyní, ale tím, že můžu vyprávět jejich příběhy a být jimi stále inspirována. A to je prostě cool.“

 

Ozvěny z minulosti

Tento koncept nám v něčem připomíná kampaň Nike od Wieden + Kennedy Portland z minulosti. Text voiceoveru jednoho z jejích ikonických spotů přikládáme níže. Poznáváte ho?  

„Greatness It's just something we made up
Somehow we've come to believe that greatness is a gift
Reserved for a chosen few
For prodigies
For superstars
And the rest of us can only stand by watching
You can forget that
Greatness is not some rare DNA strand
 It's not some precious thing Greatness is not more unique to us than breathing
 We're all capable of it
All of us“

Jde o kampaň Find Your Greatness spuštěnou v době pořádání Letních olympijských her v Londýně v roce 2012. Daný voiceover pak patří spotu s obézním mladíkem Nathanem Sorellem, který pocházel z Londýna, ovšem v americkém státě Ohio. Je prvním v řadě následujících spotů.

Všechny spoty ke kampani se sportovci, kteří zdaleka nedosahují výkonnostní úrovně olympioniků, se odehrávaly ve městech v různých koutech světa, které nesou stejný název jako hlavní město Velké Británie. Sportovní smetánka v tu dobu soutěžila v metropoli nad Temží a na dresech sportovců převažoval oficiální sponzor tehdejší olympiády, adidas. Pomyslné reklamní klání ale jednoznačně vyhrála značka Nike, která dokázala najít dokonalost v úplně každém, kdo se snaží sportovat.

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.