Reklama týdne: Nike - The Last Game

10. 6. 2014 | Petr Michl
Pozice nejlepší reklamy fotbalového mistrovství světa je zpátky v rukách Nike. Animovaný film The Last Game bere fotbal s nadhledem, i když pojednává o krachu současných hvězd a souboji s jejich klony.

Minulý týden jsem se rozplývali nad pětiminutovou reklamou od Beats by Dre, která dokázala v zběsilé kadenci střihů na fotbalové i ne-fotbalové hvězdy zachovat silné emoce a brazilského ducha nadcházejícího šampionátu. Dokonce jsme vyslovili, že překonal i Winner Stays od Nike. Nike to mohlo být ukradené. Včera publikoval očekávaný animovaný krátký film The Last Game a své prvenství v kategorii nejlepší reklama spojená s Mistrovstvím světa ve fotbale v Brazílii má zpět.

V The Last Game je animace groteskně nerealistická, přifouknutá stehna fotbalistů a jejich trochu loutkovitý pohyb připomínají mix estetiky filmů Já, padouch či Úžasňákovi. V průběhu děje přicházejí živí fotbalisté o práci. Záporákům zde představovanými vědcem se stříbrnými vlasy a rolákem (jak jinak) vadí, že hráči příliš riskují. I ti nejlepší se pokaždé netrefí tak, jak by chtěli. Jsou proto nahrazeni svými klony, kteří chyby nedělají.  Na stadionech převládnou šediví atleti s totožným účesem podle hrnce a staré hvězdy se ocitnou bez práce.

Zlatan Ibrahimović prodává na ulici neúspěšně své autobiografie, Wayne Rooney se stal rybářem, Ronaldo dělá modela ve výloze obchodního domu SPORT-U-GAL, Neymar a David Luiz pracují v kadeřnictví a Iniesta odpočívá na venkově. Architektem jejich únosu a plánu na znovudobytí ztracených pozic je Ronaldo, tentokrát ovšem ten z Brazílie, nikoliv z Portugalska.

Ronaldo (zvaný také O Fenómeno) jim připomene jejich úspěchy a nabudí je k tomu, aby riskovali vše. Vše se poté rozhoduje v Brazílii v souboji s klony na jeden gól.

David Grasso, Marketing Chief Office pro Nike, uvedl: "Myšlenkou za The Last Game je ukázat světu, že Nike, stejně jako jakýkoliv skutečný fotbalový fanoušek, věří, že by hra měla být skvělá, odvážná a troufalá. Mít sebevědomí pro podstoupení rizika je ve fotbale absolutně zásadní. Představte si svět bez geniality Cristiana Ronalda, akrobacie Zlatana Ibrahimoviće nebo kouzelnictví Neymara."



Marketéry potěší i navázání na úvodní spot Winner Stays nejen nosnou myšlenkou, ale třeba i zvukovou stopou v podobě písně Miss Allisa od Eagles of Death Metal. Na konci videa je navíc i produktový link na nové kopačky, které mají pěkný product placement i ve videu, a zároveň i na stažení mobilní aplikace Nike Soccer App. Jedinou výtku máme k absolutně nesmyslnému záběru na smeč basketbalisty Lebrona Jamese, který do děje nijak nezapadá.

Krátký animovaný film od tradiční agentury Nike, Wieden + Kennedy, s produkcí od Passion Pictures je skvělým odlehčením reklam, které čerpají emoce z tlaku zápasů na té nejvyšší úrovni a národní hrdosti fanoušků. Souboj zla a dobra byl použitý Nike i před 18 lety, kdy si to s ďábelskými gladiátory rozdaly před Eurem 1996 tehdejší hvězdy starého kontinentu. Ve spotu je jasná velká nadsázka, ale stejně je díky hudbě a atributům ala rozezlený dobrman scéna veskrze vážná - zkrátka souboj na život a na smrt.

To v The Last Game nehrozí. Ač je zde v sázce budoucnost fotbalu, je to vlastně vše jen zábavná hříčka. Žádné nabuzení národní hrdosti novodobými gladiátory nehrozí. Míra zábavnosti je nicméně natolik vysoká, že chcete okamžitě vidět pokračování. Dle odpovědí Nike na dotazy fanoušků na jejich FB stránce by mělo přijít.

Kam dál?

Připomeňte si další reklamy spojené s letošním fotbalovým mistrovstvím světa:

Reklamy Coca-Coly a Pepsi

Nike - Winner Stays

Adidas - The Dream: All or Nothing

Zdroj: nikeinc.com

Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.