Reklama týdne: Sony Bravia 4K – Four times the detail

5. 11. 2013 | Petr Michl
Pamatujete si na reklamu s barevnými hopíky v ulicích San Francisca? Sony se při propagaci nového modelu televize 4K po letech opět pokusilo o obtížný recept na viralitu skrze úžas z něčeho krásného.



Klient:
Sony Bravia

Agentura: McCann - London

Země: Velká Británie

Pamatujete si na reklamu s barevnými hopíky padajícími ve zpomalených záběrech v kopcovitých ulicích San Francisca? Tento spot z roku 2005 byl oslavou barev a schopnosti televizí Sony Bravia je skutečně zachytit. Po několika letech se nyní opět v Sony rozhodli objasnit technologickou vyspělost jejich nového modelu televize 4K skrze dech beroucí záběry. Lokalitou natáčení byla tentokrát Kostarika. Kamery nezachycovaly hopíky, ale okvětní lístky. Ty ve spotu vystřelují z nitra sopky, aby pak unášeny větrem pokryly ulice a domy v přilehlé vesnici. Tato „vulkanická erupce" se obešla bez ničivého magmatu a všudypřítomného sopečného prachu, byla jen neškodnou oslavou barev.

Okvětních lístků bylo 8 milionů, stejně jako pixelů, které dokáže Sony Bravia 4K zachytit. Tento model televize má poskytnout obraz, který nabízí čtyřikrát detailnější rozlišení než FULL HD. Jistým nedostatkem pak samozřejmě je, že skutečné rozlišení si na svém monitoru a na běžných TV obrazovkách nemůžete vychutnat. Reklama je proto distribuována i do kin. Pro online zhlédnutí je doporučováno nastavit si rozlišení 1080p a představovat si, že je kvalita ještě čtyřikrát lepší.

Sympatické je, že reklama je natočena bez počítačových triků. Na místo bylo převezeno 3,5 tuny okvětních lístků. Váha větráků a dalších zařízení, které je přiměly létat, pak přesáhla 3 tuny. U každého záběru bylo za jejich obsluhu odpovědných 11 lidí. Agentura  McCann - London dokázala, že umí natočit skvěle vypadající spot poctivou „starou cestou". Obdivuhodnější je pak možná i něco jiného. Za viralitou této reklamy stojí ne tak častá emoce: úžas z něčeho krásného.

O průběhu natáčení se můžete dozvědět více z přiloženého videa:

Tip redakce: Chcete si prohlédnout i slavnou reklamu Sony Bravia s barevnými hopíky skákajícími v San Franciscu či její pokračování s tunami filmové pěny, která pokryla ulice Miami? Nedávno jsme si oba spoty připomínali v článku o kreativitě, která prodává.

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: