Reklama týdne: Tyranosaurus Rex zažívá díky Audi skutečný comeback

19. 9. 2016 | Petr Michl
T-Rex už nemá deprese ze svých malých rukou. To vše díky vozu Audi s autopilotem.



Kdysi byl králem všech zvířat. Obávaným predátorem, s kterým si to nechtěl nikdo rozházet. Dnes je ale Tyranosaurus Rex v úplně jiné pozici vysmívaného mimoně. Tím, co ho vrátí zpátky do života, je překvapivě vůz Audi.

Skutečný Tyranosaurus Rex vyhynul údajně někdy před 66 miliony lety. Dodnes ale zůstává jedním z nejznámějších dinosaurů a na internetu to dostává dost „sežrat". Je předmětem různých memů a asi bychom ani nespočítali ty, v kterých si někdo utahuje z jeho krátkých horních končetin. Jeden z nich je třeba tento.



V novém spotu Audi vytvořeném agenturami Razorfish a na počítačové efekty zaměřenou Sehsucht je T-Rex hlavním hrdinou. Stahaným a deprimovaným ještěrem, kterému v současnosti nikdo nerozumí. „Stal jsem se předmětem výsměchu," komentuje třeba to, jak se video s ním snažícím se ustlat postel stalo virálem. Během dvou dní se mu smálo na 25 milionů lidí.

A bolí ho i každodenní ústrky jako smích lidí za ním ve frontě, když se snaží nemotorně převzít jídlo ze stánku s rychlým občerstvením. Přátelé se ho snažili dostat z jeho deprese, ale on zůstával raději doma a litoval sám sebe. A to až do dne, kdy spatřil auto se samořídícím systémem, nový model Audi.

Jedná se o extrémně originální představení technologické novinky. To, že ji ocení i dinosaur, který jinak nedosáhne na volant, si jednoduše zapamatujete. Neznamená to ovšem, že převést tuto myšlenku bylo něco lehkého. Florian Zachau z agentury Sehsucht zodpovědný za speciální efekty prozradil portálu Adweek:

Největší výzvou bylo zařídit, aby dinosaur vypadal v depresi. T-Rex je prkenný charakter, animátoři nemají k dispozici dost výrazů a gest, aby vyjádřili smutek. Především fáze rozhovoru nebyla vůbec lehká. Mezi vytvořením něčeho, co vypadá přirozeně, nebo jen zvláštně, se nachází jen velmi tenká linie."

Zdá se však, že tvůrci tohoto spotu onu linii nepřekročili. Depresí stiženého Tyranosaura byste snad i politovali a hodili mu metrákovou flákotu masa. Propagace samořídících technologií přitom potřebuje více humoru. Je to totiž vážná a komplikovaná věc, která může zatřást automobilovým průmyslem, ale také připravit značné množství lidí o práci. Vyloženě z mediálního hlediska se navíc zdůrazňují v souvislosti s touto technologií především tzv. narušitelé trhu, Google či Tesla. Teď už ale víte, že krok se s nimi snaží držet i Audi. A minimálně jeden donedávna deprimovaný dinosaurus z toho má velkou radost.

Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.