Reklama týdne: Zpěv hladovějících dětí utichá každou vteřinou

20. 6. 2019 | Milada Zemanová
Děti zpívají unisono v rozbombardovaném městě a jejich hlas pomalu utichá. Umírají, protože nemají co jíst. Přesně toto je pohled, který čeká návštěvníky vybraných kin při sledování PSA reklamy Světového potravinového programu.

Klient: Světový potravinový program

Agentura: The Garage Soho

Režisér: Nick Gordon

Spolupráce: SAWA, Globální asociace kinoreklamy

Každých pět vteřin zemře dítě. Zemře kvůli hladovění, kterému se dalo zabránit. Právě na tento fakt se snaží upozornit organizace OSN; Světový potravinový program (World Food Programme; dále WFP) ve spolupráci s globální asociací kinoreklamy SAWA.

Kampaň s názvem Feed our future (Nakrmte naši budoucnost, pozn. redakce) byla poprvé uveřejněna před 2 lety a letos na ni WFP navazuje. Celý příběh, který byl představen na letošních Cannes Lions, se odehrává ve válkou zničené zemi. Ta na první pohled připomíná například Sýrii a hlavními aktéry jsou právě děti. Ty zpívají píseň How Can I Tell You (Jak ti mám říct, pozn. redakce) od britského hudebníka Cata Stevense. Každých pár vteřin ovšem zmizí některé z dětí a jejich zpěv slábne a slábne, až zbyde jen jediný hlas…

Text písně, který ve videu zní, je následující:

Wherever I am, I'm always walking with you

I'm always walking with you, but I look and you're not there

Whoever I'm with, I'm always, always talking to you

I'm always talking to you, and I'm sad that

You can't hear, sad that you can't hear

It always ends up to one thing,

When I look and you're not there.

David Beasley, výkonný ředitel WFP, k celé kampani uvedl:

„V loňském roce jsme viděli, jaký vliv mohou mít filmoví diváci, když jsou pohnutí soucitem a pochopí, jak naléhavě potřebujeme pomoci při zajišťování světa bez hladu.”

Na kampani se podílela i legenda reklamního průmyslu, Sir John Hegarty. Ten připomněl, že reklama není jen od toho, aby prodávala, ale také aby pomáhala zachránit životy.

Děti jsou svorně označovány coby naše budoucnost a přitom jich ročně kvůli hladovění zemře 300 milionů. WFP to chce změnit. Celá kampaň poběží v 30 kinech po celém světě od září tohoto roku a chce aktivovat co nejvíce lidí, aby přispěli k záchraně dětí trpících hladem.

V době, kdy každý devátý člověk chodí spát s prázdným žaludkem, se kino jeví jako zajímavý nástroj, jak přiblížit svět hladovějících těm, kteří tento problém neznají.

Pro bližší informace o této kampani a možnostech spolupráce s WFP můžete navštívit přímo jejich webovou stránku wfp.org.

Zdroje: The Drum, My Social Good News, Adweek


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: