Reklamní kreativci jsou jako krekry, říká neziskovka NABS. Často je po otevření kanceláře najdete již zlomené

14. 10. 2021 | Aneta Birnerová
Mnoho zaměstnanců v reklamním prostředí se blíží vyhoření, upozorňuje nezisková organizace NABS. Neutuchající pracovní zápal je pomalu mění na vysušené křehké krekry.

Kampaň: This Job Can Break You if You Let It. (Tahle práce tě zlomí, jestli jí to dovolíš.)

Agentura: Cossette (Kanada)

Klient: National Advertising Benevolent Society (NABS)

„Tahle práce tě zničí, doufám, že to víš,“ upozorňuje kulhající Emily svou novou druhou asistentku na konci legendárního filmu Ďábel nosí Pradu. Přestože tento snímek vznikl na motivy knižní předlohy Lauren Weisberger kritizující neúnosné pracovní nároky šéfredaktorky Vogue Anny Wintour, většina z nás ji v podání půvabné Meryl Streep miluje. Kdo by nechtěl pracovat pro šéfku, jejíž lehké špulení rtů zničí jak celou kolekci jednoho návrháře, tak váš osobní život.

Nezisková organizace podporující mentální zdraví NABS se ale rozhodla vydat jiným směrem a pro jednou opěvovat odpočinek a čas strávený s rodinou či přáteli. 

Proto ve spolupráci s kanadskou reklamní agenturou Cossette vytořila kampaň na upomínku Mezinárodního dne mentálního zdraví, který připadá na 10. října. V rámci téměř tříminutového originálního hudebního klipu s názvem This Job Can Break You If You Let It (Tahle práce tě zlomí, když jí to dovolíš) si vyslechnete všechny dobré argumenty, proč je relax a čas strávený mimo kancelář tak důležitý.

V reklamním spotu vidíme osamocenou ženu v potemnělé kanceláři u poslední svítící lampy. Je deset večer a ona stále pracuje. Na nikoho si nedokáže udělat čas. Máma si o ní dělá starosti. Přátelé na ni zanevřeli. 

Ale stejně jako v Dickensově pohádce i tato žena dostane ještě jednu poslední šanci. Jen místo tří duchů ji navštíví krekr Crumbles, na kterého právě dělá reklamu. 

V chytlavé písni krekr ženu upozorňuje, že je čas jít domů. Protože pokud ke své práci potřebujeme drogy, alkohol a prášky, něco není v pořádku. 

„Vždy je nějaký brief a vždy bude nějaký deadline,“ mávne rukou Crumbles a típne telefonát od šéfa. Nakonec jej žena poslechne a odchází z kanceláře. Vše tedy dobře dopadne. Alespoň pro dnešek.

Na celý klip se můžete podívat níže.

Pocity vyhoření zažívají pracovníci agentur již minimálně posledních několik desítek let. V minulém roce se ale podle dat organizace NABS situace rapidně zhoršila také vlivem pandemie. Ředitel NABS Central Mark Neves pro magazín Muse by Clio situaci vylíčil v číslech:

„Za posledních 18 měsíců se poptávka po našich službách prudce zvýšila. O pomoc nás požádalo více než 3 600 lidí z různých důvodů. Většinou šlo o problémy spojené s duševním zdravím, nezaměstnaností, nemocí a finančními potížemi. Doufáme, že tato kampaň povzbudí lidi v oboru, juniory i seniory, aby včas rozpoznali příznaky duševního vyhoření a využili služby a zdroje, které jim nabízíme."

Kampaň poběží pouze online a na sociálních sítích. Originální singl z klipu je dostupný na Spotify od 11. října. Dovolte si tedy alespoň na chvíli nasadit sluchátka a ztlumit vyzvánění. Vaše duševní zdraví za to stojí. 

Zdroj: Muse by ClioThe DrumStrategy Online

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.