Reklamy na Facebooku mají na ženy zhruba stejný vliv jako billboardy kolem dálnic.

21. 3. 2012 | BD
Vliv sociálních médií na nákupní chování žen je značný. Facebook hraje velkou roli, ale není radno podceňovat ani blogy.

Adresy webové stránky, která je uvedena na billboardu, si všimne při cestě na dálnici 28 % lidí. 58 % lidí díky reklamě na billboardu navštívilo restauraci a 56 % lidí mluvilo se svými přáteli o věcech, které podél silnice na billboardech viděli.

Podle průzkumu “Ženy a sociální média” bloggerské sítě BlogHer zhruba stejné množství žen (54 %) uvedlo, že si něco koupily na základě informací z Facebooku. Hlavní motivací, proč lidé podle BlogHer chodí na Facebook, je ale mít poslední novinky o přátelích a rodině a trochu se pobavit. A právě v tom spočívá výzva pro firmy - oslovit lidi na Facebooku a přitom je pokud možno nerušit při zábavě.

Prodávání zboží ženám je poněkud specifické. Vyžaduje totiž osobní přístup. Důkazem může být úspěšný koncept, se kterým přišla kosmetická firma Mary Kay. Ta jako první prosadila byznys model založený na osobním doporučení žen okruhu svých známých (Dnes ho úspěšně aplikuje třeba Avon nebo Oriflame). V současné době ale nabírají na důležitosti na úkor osobních sociálních sítí ty internetové, které reprezentuje i blogosféra.

Kosmetické a modní bloggerky (některé firmy je nazývají ambasadorkami) prý nyní tvoří hlavní zdroj informací, které vedou k nákupu zboží. 87 % dotázaných žen uvedlo, že na jejich nákup mají bloggerky vliv. Nejvíce se to týká kosmetických produktů. Zajímavé pak jistě je, že se k nákupu ženy nechají přesvědčit od kosmetické bloggerky, kterou sledují už nějakou dobu a cítí se s ní na stejné vlně, stejně jako od bloggerky, na kterou jen tak náhodně narazí.

Ale ženy nenakupují jen rtěnky. Bloggeři totiž mají významný vliv i při nakupování elektroniky. 87 % žen, které se o svých nákupech rozhodují na základě informací ze sociálních sítí, získává informace právě z blogů.

Zdroj: www.forbes.com

Štítky dokumentu: Facebook Reklamy na Facebooku

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: