Roadtrip formule 1 po Česku a Slovensku je konečně venku

15. 6. 2021 | Petr Michl
Když nechala stáj Red Bull Honda Racing projet v rámci natáčení reklamy monopost své formule 1 po Karlově mostě, vyvolalo to dost negativních reakcí. Celkový 7minutový spot s názvem „From Castle to Castle“ ale stojí za to. A navíc je také zároveň turistickou reklamou na krásy Česka a Slovenska.

 

Tým Formule 1, Red Bull Racing Honda, je v rámci své propagace ochoten vyjet mimo závodní okruh. V minulosti v rámci své reklamy ukazoval zároveň krásy USA nebo Nizozemska, nyní se dostalo i na Česku a částečně i Slovensko. Formule vyjela z Pražského hradu přes Karlův most, silnici půlící vodní nádrž Nové Mlýny, aby dojela až pod Velké Tatry a posléze končila na hradě v Bratislavě.

Monopost formule 1 s označením RB7 řídí jezdecká legenda tohoto motosportu, David Couldhard. V rámci scénáře díla napsaného a natočeného režisérem Markusem Krugem je ale také členem poroty, která posuzuje pitch na další „roadtrip video“. A je to velmi funkční způsob, jak sice krásné, ale přesto mnohokrát viděné záběry na české hrady a zámky nebo ovíněné a okrojované Moravany, něčím ozvláštnit.

 

Čerstvý závan rozhodně přinesl ve scéně na letiště v Popradu i akrobatický letec Martin Šonka, který v jednu chvíli letí hlavou dolů nad formulí. „Mít letící letadlo jen pár metrů nad svou hlavou byla výjimečná příležitost, kterou člověk jen tak nezažije," uvedl v tiskové zprávě David Coulthard. „V momentě, kdy jsme byli přímo nad sebou, jsme se moc neviděli, vnímali jsme se jen periferně, protože jsme oba měli omezený výhled,” prozradil Šonka a doplnil, že se během letu musel dívat dopředu, aby dokázal odhadovat výšku. David Coulthard zase kvůli helmě a chrániči hlavy nemohl zvednout hlavu. Srovnat formuli s letadlem tak mohl jen podle zrcátka, které mu jeho tým přilepil nad volant.

Produkčně opulentní reklamy nejsou nutně zárukou úspěchu. V tomto případě se ale vše povedlo a toto dílo má i slušný potenciál v rámci propagace turistického ruchu u nás i u našich východních sousedů. Ostatně Czech Tourism produkci napomáhal. Spolupráce agentury CzechTourism a společnosti Red Bull začala zhruba před půl rokem a byla pod přísným informačním embargem. Ze strany agentury probíhala spolupráce formou dramaturgických zásahů a pokračuje využitím komunikačních kanálů a mediálního prostoru Red Bull a získáním unikátních a exklusivních obsahových materiálů (foto a video).

Negativní ohlasy v době samotného natáčení sedmdesátičlenného štábu pak jen posílily pozornost médií a tím i zájem o samotný spot. Navíc žádné pamětihodnosti neměli dojít při produkci k úhoně. „I když monopost gumuje po historické dlažbě u Pražského hradu nebo víří písek v chráněném Lednicko-Valtickém areálu, filmaři za sebou nezanechali jedinou stopu. Tedy kromě nesmazatelné poklony kulturnímu dědictví České a Slovenské republiky," deklaruje Red Bull. 

Formuli, která natočenému videu kraluje, budou mít fanoušci příležitost vidět zblízka. Od 19. do 18. června bude vystavena v rámci  Red Bull Pit Stop Challenge Live postupně v 6 českých městech.

 

 

Zdroje fotografií: Red Bull

Kam dál?

Výplod zlovolných lidí bez úcty ke kulturnímu dědictví vs. skvělá reklama pro město. Tyto dvě názorové strany se po natáčení reklamy s formulí 1 jezdící v centru Prahy a Bratislavy objevily v Česku i na Slovensku. Podívejte se na analýzu ukazující, o kolik „prskali“ Češi více.

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.