S Facebookem jde cílit reklamy dle prohlížeče, operačního systému i typu telefonu

24. 7. 2014 | Petr Michl

Facebook je premiantem, co se týče možností cílení uživatelů. Dokazuje to i svou další novinkou, která umožňuje zobrazení reklamy uživatelům dle toho, jaký používají prohlížeč či operační systém. Jde o doplnění cílení dle mobilní platformy a typu telefonu. To ocení především marketéři propagující různé add-ons, aplikace a mobilní hry.

Cílení dle prohlížečů potěší pochopitelně zejména ty nabízející aplikace, kterou jsou na ně navázány - primárně tedy různá rozšíření (add-ons). Pokud máte znalosti o tom, že je mezi uživateli konkrétních prohlížečů rozdíl v jejich chování, nebo se některé aspekty vaší stránky nekamarádí například s Internet Explorerem, můžete tento způsob cílení využít ke svému prospěchu i vy.

Doplnění o možnost cílení dle operačních systémů je pak klíčová pro nabídku aplikací, které jsou definované OS a mají kompatibilitu třeba jen s Windows 8 či Mac OS.

Možná nejvýznamnějším vylepšením pro marketéry aplikací je cílit nejenom na operační systém, ale zároveň i na konkrétní zařízení. Operační systém je pochopitelně spojen se samotnou kompatibilitou, těžko budete někoho s Androidem směřovat ke stáhnutí aplikace do iTunes. Facebook navíc umožňuje zvolit cílení na operační systémy od jejich nejnižší možné verze nahoru. Zůstává přitom možnost cílit jen na ty připojené přes Wi-Fi, aspekt, který naznačuje u mobilních uživatelů větší ochotu stahovat větší množství dat.



Cílení dle typu přístroje
přináší ovšem další možnosti. Například nákupní aplikace mohou být stvořeny se zvláštním zřetelem na uživatele iPadů a jejich různých generací. Jsou tu ale i behaviorální aspekty - je obecně přijímáno, že uživatelé iOS jsou spíše zvyklí za aplikace platit. To může být dáno povahou platformy, kde není tolik aplikací zdarma, ale třeba i tím, že ten, kdo má přes 15 tisíc za telefon na pár dolarů či euro za aplikaci tak nehledí. Tuto hypotézu můžete otestovat tím, že u Androidu budete mířit na uživatele Samsung Galaxy S3 a dalších prémiových telefonů s vysokou cenovkou.

Toto cílení najdete v Power Editoru v sekci Behaviours Section.


Zdroj: Marketing Land, Jon Loomer

Štítky dokumentu: Facebook Reklamy na Facebooku
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.