Sacha Baron Cohen kritizuje Zuckerberga. Myslí si, že by povolil inzerci i Hitlerovi

26. 11. 2019 | Milada Zemanová
„Kdyby Facebook existoval v minulém století, dovolil by Hitlerovi inzerovat videoreklamy o konečném řešení židovské otázky?” ptá se herec a komik S. B. Cohen. Chce, aby technologičtí giganti přijali zodpovědnost za svou roli ve společnosti a navrhuje konkrétní řešení, jak toho mohou docílit.

Britský komik a herec Sacha Baron Cohen, kterého můžete znát například z filmů Ali G Indahouse, Borat či Diktátor, se pustil do kritiky Facebooku. Ten podle něj spolu s dalšími sociálními sítěmi tvoří největší propagandistickou mašinerii v dějinách.

Proslov S. B. Cohena zazněl během přebírání ocenění na konferenci mezinárodní židovské nevládní organizace Liga proti hanobení ( Anti-Defamation League). Herec připomněl Zuckerbergovi nemístné argumenty týkající se regulace Facebooku v politických otázkách.

V rámci svého proslovu S. B. Cohen zdůraznil, že pravda a fakta existují. A pokud internetové společnosti chtějí být původcem změny, měly by najmout dostatečně početný monitorovací tým, který bude skutečně sledovat dění, spolupracovat právě se společnostmi, které staví na pravdě a snaží se potírat konspirační teorie.

Jak totiž upozornil, tak svoboda projevu není to stejné jako svoboda dosahu a zkritizoval sociální sítě za to, že umožňují šířit náboženský fanatismus a nebezpečné konspirační teorie, které ohrožují demokracii a do určité míry i celou planetu. Komik se ve svém projevu odvolával i na osvícenského filozofa Voltaira:

„Voltaire měl pravdu. Ti, kteří vás mohou přesvědčit o absurditách, vás mohou donutit ke spáchání zvěrstev. A sociální média umožňují autoritářům dostat absurdity k miliardám lidí.”

Důvodem ke Cohenovu proslovu byl nedávný projev Marka Zuckerberga na Georgetownské univerzitě. Zakladatel Facebooku se v rámci něj snažil ospravedlnit neregulování sociálních sítí s ohledem na svobodu projevu.

Cohen k tomuto trefně poznamenal:

„Tady nejde o omezení něčí svobody projevu. Jde o to, že lidem, včetně některých z nejvlivnějších lidí planety, poskytujeme největší platformu v historii, díky které dokáží oslovit jednu třetinu planety.“

A právě z tohoto důvodu Cohen vyzval sociální sítě, aby přijaly zodpovědnost a současně navrhuje řešení. Dle něj by měla vzniknout regulace, kterou známe obdobně u televizního vysílání, která stanoví základní standardy a postupy toho, jaký obsah není možné sdílet s miliardami lidí na sociálních sítích.

Cohen dále vybídl Facebook, aby realizoval 3 kroky u politických reklam:

● Začal ověřovat pravdivost informací předtím, než reklamu spustí.

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.