Samsung ve svých reklamách prolamuje hranice

22. 8. 2016 | Milada Zemanová
Všem těmto atletům říkali, že se na olympiádu nedostanou. Věk, tělesné limity, ani názory ostatních, by vás však neměly odradit od toho, čemu se chcete věnovat.

Olympiáda včera skončila, ale to není důvod nepřipomenout si s ní spojenou vyjímečnou kampaň, obvláště když má i přesah spojený s paralympiádou, která v Riu vypukne již 7. září. Společnost Samsung Electronics Australia, která byla oficiálním sponzorem olympijských her, představila sérii kampaní s názvem „Do What You Can't“ (Dělej, co nemůžeš). V jednotlivých videích představuje obdivuhodné sportovce, kteří se účastní olympijských a paralympijských her, každý z nich má svůj vlastní příběh a vlastní bariéru, kterou musel překonat.

Celkem se do kampaně zapojili čtyři australští sportovci: Jessica Ashwoodová, Scott Westcott, Shane Rose a Jessica Gallagherová, kteří v krátkém videu popisují svůj osobní boj.

Já jsem řekla, že nemůžu

Jessica Ashwoodová trpí závažnou formou skoliózy páteře, na paralympiádě se zúčastní plavání ve volném stylu na 400 a 800 metrů.

Jessica Ashwoodová, která je současně i velvyslankyní Samsungu upozornila, že kampaň ukazuje, jak velký vliv má odhodlání a vytrvalost na naše životy. „Trpím těžkou skoliózou páteře, což znamená, že je moje páteř silně zkroucená. Skolióza ovlivňuje moji rovnováhu a někdy bývá neuvěřitelně bolestivá. Po každém tréninku musím chodit na rehabilitaci, aby mi srovnali páteř. Nabídli mi operaci, která by mě zbavila skoliózy, ale ta by znamenala, že už nikdy nebudu moci plavat. Musel jsem si vybrat a já si vybrala – budu plavat. Protože to můžu dělat,“ dodává Jessica.

Diágnóza řekla, že nemůžu

Jessica Gallagherová je slepá sportovkyně, která reprezentuje Austrálii ve třech sportech: v lyžování, atletice a cyklistice. „Říkali, že nemůžu vést normální život, nemůžu být nezávislá, nemůžu se věnovat sportům, ani být světovou šampionkou. Moje diagnóza řekla, že nemůžu vidět, já ale vidím spoustu možností“.


Dějiny řekly, že nemůžu

Scott Wescott je maratonský běžec, které se své první Olympiády zúčastnil ve věku 40 let. I on ve videu popisuje překážky, se kterými se setkal: „Nikdy předtím jsem se nekvalifikoval, jsem za svým vrcholem, ostatní soutěžící jsou mladší než já…“


Oni řekli, že nemůžu

Shane Rose je jezdec na koních, který přežil rakovinu hrdla a kóma, které ho málem stalo život. „Tvrdili, že už nemůžu nikdy závodit. Já jsem je vyslechnul, ale stejně jsem udělal to, co jsem chtěl já. Protože, když vám někdo řekne, že něco nemůžete dělat, je to ten nejlepší způsob, jak vás motivovat.“

Philip Newtown, šéf marketingu Samsung Electronics Australia, ke kampani doplnil: „Olympiáda a paralympiáda jsou naprostým souhrnem osobního obětování a odhodlání – jednotlivci neúnavně dokazují to, o čem ostatní tvrdí, že je nemožné. Naše společnost stojí na odkazu popírání bariér, a proto jsme vytvořili kampaň #DoWhatYouCant. Pomocí sdílení těchto inspirujících příběhů, které jsou plné průkopnictví, vytrvalosti a vůle se znovu postavit všem překážkám, chceme inspirovat Australany, aby znovu zvážili bariéry, které stojí mezi nimi a úspěchem."

Tip redakce

V rámci kampaní podporujících sportovce, kteří překonávají hranice, vytvořil Samsung i video věnované devatenáctileté běžkyni Margret Rumat Rumat Hassan. Ta je tak prvním zástupcem nově vzniklého státu Jižní Súdán (vznik roku 2011, pozn. red.), která se zúčastnila olympijských her pod vlajkou své země. V současné době má video přes 22 milionů zhlédnutí.

Zdroj: Campaignbrief

Štítky dokumentu: Budování značky
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.