Seznam.cz utržil v roce 2020 rekordních 5 miliard

22. 6. 2021 | redakce
Česká internetová jednička přečkala pandemický rok ve skvělé kondici. Její tržby dosáhly na 5 miliard korun. Zisk před zdaněním (EBIT) pak činil 1,6 miliardy.

Seznamu se loni dařilo. I díky lidem kontrolujícím častěji zpravodajství o pandemickém vývoji se zvýšila návštěvnost jeho domovské stránky. Ve srovnání s trhem významně rostla i služba Zboží.cz. Mapy.cz nasadily dopravní navigaci včetně kompletních informací o silniční dopravě a Vyhledávání meziročně vyrostlo o šest procent. Seznam.cz proto uzavřel účetní rok 2020 s obratem 4,946 miliard korun a EBIT ve výši necelých 1,6 miliardy korun. Obrat se meziročně navýšil o 5 %.

„Stejně jako spousta firem i Seznam se loni v březnu obával toho, co přijde. Pandemický rok ale přinesl velký zájem uživatelů o aktuální a důvěryhodné informace, které nacházeli právě na naší domovské stránce. To se promítlo do její návštěvnosti a zvýšené konzumace nejen našeho vlastního zpravodajského obsahu, ale i článků našich partnerů ve feedu. Díky nasazení obchodního týmu jsme dokázali reagovat na změny ve výši a složení inzertních investic našich klientů, což nám umožnilo splnit ambiciózně nastavený finanční plán,“ komentuje podařený rok Pavel Zima, co-CEO společnosti Seznam.cz, a připomíná, že během pandemie rozdal Seznam více než sto milionů korun v rámci akce Nenecháme vás v tom, čímž pomohl znovu nastartovat reklamní byznys vybraných inzerentů.    



Pavel Zima: Zdroj: TelevizeSeznam.cz

Jednou ze zásadních změn, které koronavirová krize přinesla, byl přesun uživatelů a jejich aktivity do online prostředí. „Není proto divu, že naše služba Zboží.cz meziročně zvýšila nejen svou návštěvnost, a to na tři miliony reálných uživatelů měsíčně, ale v porovnání s předchozím rokem rostla ve výnosech ještě rychleji než celý e-commerce trh, a to o 35 %,“ doplňuje Zima a dodává, že je to pro Seznam příležitost vyčlenit celou e-commerce oblast do samostatné produktové divize. Nyní hledají jejího ředitele, který by měl naplnit ambice. V Česku se chce Seznam.cz ve spolupráci s tisícovkou e-shopů stát nákupní platformou konkurující velkým globálním hráčům.

Kromě obsahových a e-commerce služeb se dařilo i aplikaci Mapy.cz, která se zapojila do boje s koronavirovou pandemií a možnost sdílení polohy jí přinesla okolo půl milionu zcela nových uživatelů. Nasadila také aktuální dopravní informace do své navigace. Nezahálelo ani Vyhledávání, které meziročně vykázalo 6% nárůst návštěvnosti. Na podzim spustil Seznam.cz na svých obsahových službách nový diskuzní modul„Díky němu máme v diskuzích každý den přes 800 000 lidí. Tři měsíce po startu jsme hladce překročili hranici 50 000 příspěvků denně a rosteme dál. Patříme k jedné z nejpoužívanějších tuzemských diskuzních platforem, a jsme dokonce větší než český Twitter,“ komentuje Pavel Zima. 

 

Plánem je vylepšit technologie a podpořit monetizaci partnerského obsahu

V letošním roce se Seznam.cz zaměří na rozšíření video a audioobsahu na svých službách. Kromě vlastní tvorby chce být monetizační platformou nejen pro videotvůrce (v podobě videoportálu www.stream.cz), ale i tvůrce podcastů. Pro ty chystá zcela nový distribuční kanál. Autorům psaných článků pak umožní publikovat jejich texty na domovské stránce a podobně jako vydavatelům ve feedu jim nabídne podíl z reklamy, která se na jejich obsahu zobrazí.

Posilovat bude česká internetová jednička i v technologické oblasti. Do přirozeného vyhledávání zkraje roku nasadila největší změnu v technologii za posledních 10 let – hledání pomocí významových vektorů. Aktuálně se připravuje na omezení využívání cookies třetích stran, kdy možnost přihlášení přes Seznam Účet nabízí nejen na vlastních službách, ale i celému tuzemskému trhu. Partnerům zpřístupnila web vyvojari.seznam.cz, kde jsou volně k dispozici seznamácká technologická řešení, a chystá významné vylepšení vybraných služeb a jejich funkcí. Seznam Prohlížeč se tak například dočká nového překladače a Sport.cz zásadního redesignu. K tomu připravuje výstavbu svého druhého vlastního datového centra s názvem Nagoja, které by do dvou let mělo stát v Benátkách nad Jizerou.

Zdroj: Seznam.cz


Tip redakce: 

Jaké byly hospodářské výsledky Seznam.cz v roce 2018? Podívejte se zde, ty z roku 2018 naleznete v tomto článku

Štítky dokumentu: E-Commerce
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.