Seznamte se s Willem, s prvním bezdomovcem z metaverza

20. 4. 2022 | Petr Michl
V metaverzu si lidé kupují za miliony korun virtuální nemovitosti nebo jachty. Chytrá francouzská kampaň snový svět bez kazů narušuje přítomností bezdomovce Willa. Má smysl útěk od reality do alternativního světa, když před problémy toho skutečného zavíráte oči?

Metaversum začíná být trendy, a to zdaleka ne pouze jako slovo. Své reklamy si v metaverzu na platformě Roblox pořídila česká pobočka Samsungu, globální rozsah by měly mít výlety do metaveza od značek LEGO, Wendy‘s nebo Coca-Cola. Tento nablýskaný virtuální svět nabírá mnoho poloh a převážně jde o ty veselé až rozjásané. Francouzská nezisková komunitní aplikace Entourage se to rozhodla změnit.

Ve spolupráci s reklamní agenturou TBWA\Paris stvořila Willa, prvního bezdomovce v metaverzu, mluvčího všech jemu podobných. Tuto akci spustila 31. března. Poslední den daného měsíce totiž ve Francii končí státní podpora pro nouzové ubytování, která je lapidárně řečeno ochranou před tím, aby lidé bez domova mrzli na ulicích — což jsou také jedny z mála nešťastných událostí, jež dosud dokážou přitáhnout média a otřást ve spojitosti s bezdomovectvím veřejnost.

Metaverzum má být únikem do jiné, lepší reality. A hype je takový, že si lidé v něm dokonce začínají za nemalé částky kupovat nemovitosti nebo třeba jachty. Tento život s růžovými brýlemi na očích má narušit právě Will jako připomínka toho, že reálný svět tam venku má celou řadu problémů, které jejich přehlížením ve virtuálním prostoru nevyřešíte.

Sdílejte tento článek:
Podobné články: