Sklik přináší kombinovanou reklamu

19. 2. 2018 | Petr Michl
Sklik přichází s kombinovanou reklamou. Umožňuje zadat několik různě dlouhých textů a rozměrových variant obrázků, jejichž výběr a uspořádání se přizpůsobují konkrétní ploše, na které se reklama zobrazí. Jde tak o formát, který podporuje co nejvíce nativní zobrazení reklamy.
30% srazil Covid-19 z ceny CPC reklamy. 1
  • Jak dosáhnout lepšího výkonu?
  • Jak lépe zacílit zákazníky?
  • Jak zvýšit konverzi?
  • Jak využít levnější ceny reklamy?
Využijte příležitosti!
Zanechte nám kontakt, obratem se s vámi spojíme.
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
1 zdroj: Socialbakers — Social Media Trend Report Q1

Počínaje dnešním dnem je všem inzerentům v Skliku k dispozici nový formát reklamy pro obsahovou síť – kombinovaná reklama. Umožňuje zadat několik různě dlouhých textů a rozměrových variant obrázků, jejichž výběr a uspořádání se přizpůsobují konkrétní ploše, na které se reklama zobrazí.

Jak nový formát nastavit a jaká jsou další vylepšení v rozhraní Skliku

Kombinovaná reklama je zcela novým typem reklamy, který lze využívat v obsahové síti.

Skládá se z několika textových polí a grafických prvků. Systém vybere z reklamy, která vyhrávala v aukci, prvky vhodné pro danou reklamní jednotku.

Kromě poutavého reklamního textu je tak důležité zamyslet se i nad atraktivitou doprovodného obrázku pro uživatele a kvalitou obrázku loga.

Nový typ reklamy je k dispozici pro všechna dostupná cílení, která je možné navzájem kombinovat a navzájem vylučovat.


Kombinovaná reklama: variabilní obrázkový formát doplněný o texty

Jak kombinovaná reklama vypadá

Nový formát se skládá z obdélníkového a čtvercového obrázku, obdélníkového a čtvercového loga, krátké a dlouhé varianty titulku, popisku, vlastního názvu firmy a měřicí URL.

Podrobnou specifikaci najdete v nápovědě.






Podoba reklamy v odkazech na další stránky na domovské stránce Seznam.cz

 

Co je dobré vědět

  • Systém zobrazí vždy pouze jeden z Titulků – krátký, nebo dlouhý. V případě, že je reklamní prostor větší, bude to dlouhý titulek.
  • Na některých reklamních plochách se nemusí vydat Popisek. V takovém případě se z textových prvků vždy vydá alespoň Dlouhý titulek.
  • Čtvercový a obdélníkový Obrázek nesmí obsahovat text, který zabírá více než 20 % velikosti obrázku.
  • Přes webové rozhraní již není možné zadávat krátké textové inzeráty (STA).

Podpora importu, exportu a kompatibilita s Google AdWords

Kombinovanou reklamu je možné z Skliku exportovat ve formátu ZIP, který obsahuje jak běžnou strukturu kampaní ve formátu CSV, tak zdrojové obrázky. Ve stejném formátu je možné kombinované reklamy i importovat.

Kombinovaná reklama je kompatibilní s formátem Responzivní reklama, který využívají Google AdWords – je možné využít exportů z nástroje AdWords Editor a výsledný soubor importovat do Skliku. V takovém případě nezapomeňte aktualizovat umístění, zájmy, retargetingové seznamy nebo jiná cílení, které má Sklik odlišné.

Nová dimenze inzerce v Skliku – nativní inzeráty

Díky možnosti zvolit si k textovým prvkům vlastní obrázek, se dle Seznamu otevírá úplně nová cesta k oslovení potenciálních zákazníků.

Nativní reklama svou vizuální podobou a svým obsahem přirozeně zapadá do obsahu, ve kterém se zobrazuje.

Jak se nativní reklama liší od běžných bannerů, kam ji zařadit při plánování kampaní a jak ji v Skliku nastavit se dozvíte nápovědě Skliku.

Další plány s kombinovanou reklamou

Kombinovanou reklamu nyní není možné vytvářet při zakládání nové kampaně nebo sestavy. Nově ale lze při zakládání vypnout volbu „Chci vytvořit inzerát nebo banner“. Můžete tak vytvořit jen prázdnou kampaň se sestavou a reklamu vložit později. Zakládání kampaní bude nahrazeno novým průvodcem.

Do webového rozhraní bude doplněn náhled kombinované reklamy ve více šablonách (obrázková, textová, nativní).

Podpora kombinované reklamy na API Drak přibude do konce února 2018.

Kombinovaná reklama se vydává napříč celou obsahovou sítí Skliku, ale jen na výše zmíněných webech se v tuto chvíli zobrazuje s obrázkem. Během letošního jara začneme kombinované reklamy i s obrázky a logy vydávat na dalších webech a umístěních v obsahové síti Skliku. V průběhu letošního roku pak oznámíme termín, odkdy nebude možné vkládat do obsahové sítě nové textové inzeráty (ETA).

Další podrobnosti naleznete blogu Seznam.cz

Štítky dokumentu: PPC Reklama online

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: