Slevomaty se příliš koncentrují na velká města ignorují zbytek trhu

23. 3. 2011 | BRK
Slevové servery se zatím stále rozrůstají a hledají, jak rozšířit své služby a být napřed před konkurencí. Přitom by nejspíš stačila maličkost – přestat se věnovat jen metropolím a zaměřit se hlavně na menší města. V Praze a Brně je propast mezi nabídkou a poptávkou nejvyšší

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Zatímco v Praze, Brně, Ostravě nebo Plzni převyšuje nabídka několikanásobně poptávku, v ostatních velkých městech je nabídek i přes vzrůstající poptávku nedostatek. Vyplývá to ze statistik slevového agregátoru www.robox.cz.
Ten uvádí, že například v Praze je uveřejňováno přes 42% všech slevových nabídek, zatímco zájem o ně má pouze 13% nakupujících. Podobná situace je v Brně, kde je převis nabídky téměř padesátiprocentní, v Plzni, Ostravě, Ústí nad Labem a několika dalších velkých městech.

Oproti tomu menší města bojují s opačným problémem – uživatelé o ně zájem mají, ale nabídek se nedostává. Nejpatrnější je tento rozdíl ve Frýdku Místku, kde poptávka převyšuje nabídku o více než tisíc procent, následuje Jihlava, Teplice, Karviná a Kladno a 30 dalších měst. Vyrovnaný stav panuje jen ve dvou městech, a to v Olomouci a Liberci.

„Velká města jsou už slevovými nabídkami přesycena,“ vysvětluje projektový ředitel Roboxu Petr Kováčik, „zatímco potenciál těch menších zdaleka není plně využit. Shánění obchodních partnerů v nich sice může být obtížnější, ale na druhou stranu je v nich mnoho zákazníků, kteří by větší množství kvalitních nabídek ocenili a využili. Je určitě škoda, že zatím tu možnost nemají,“ dodává.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: