Socialbakers: Marketéři využívají pro nahrávání videí stále více Facebook

21. 10. 2014 | Irena Šovčíková
Bude YouTube sesazen ze svého video trůnu? Možná. Facebook jej začíná předbíhat nejen množstvím nahraných videí, ale i mírou interakce fanoušků.

Bude YouTube sesazen ze svého video trůnu? Možná. Facebook jej začíná předbíhat nejen množstvím nahraných videí, ale i mírou interakce fanoušků. To odhaluje nová studie z dílny Socialbakers.

Video na Facebooku dlouhou dobu žilo tak trochu ve stínu videa na YouTube. Nicméně už minulý týden jsme vás informovali o tom, že integrované video na Facebooku získalo v srpnu o miliardu více zhlédnutí než Facebook. Zde se dá ale diskutovat o tom, jestli to vzhledem k nové funkci automatického přehrávání má větší význam.

Nová studie českých Socialbakers ale ukazuje, že Youtube se opravdu má čeho bát. Stále více marketérů totiž raději nahrává firemní videa na modrobílou sociální síť, a ne na Youtube. Do konce roku by mohl Facebook v tomto ohledu YouTube dokonce porazit. Otázkou je, zda budou tento trend následovat i uživatelé a zda bude pokračovat.

Socialbakers analyzovali přes 180 tisíc video příspěvků na 20 tisících facebookových stránek značek. Jejich výsledky ukazují, že specialisté na marketing na sociálních sítích doslova utíkají k videu na Facebooku tak rychle, jak jim to jejich strategie a plány jen umožňují. Křivka zaznamenávající počet nahraných videí na YouTube za poslední rok stagnuje, místy až klesá. Oproti tomu množství videí na Facebooku ilustruje stále více rostoucí přímka. Menší služby jako například Vimeo nebo Instagram zůstávají mezi marketéry stále minoritou.

Jistě, takový trend je způsoben z velké části funkcí automatického přehrávání, která už je plně integrovaná. To by mohlo napovídat tomu, že ačkoliv má Facebook více zhlédnutí, interakce uživatelů bude lepší na YouTube, kde si video pustí sami a dobrovolně. Podle studie Socialbakers to však není pravda. Zatímco míra interakcí s videem na Facebooku je konstantní, u Youtube se toto číslo nebezpečně snižuje.

To by mohl být tak trochu začátek konce neohrožené nadvlády na YouTube. Jedna výhoda mu však zůstává, a to reklama. V případě Facebooku a jeho reklamy zaměřené na video totiž marketéři platí už za třísekundové zhlédnutí, bez ohledu na to, zda uživatel vůbec na video kliknul, zapnul si zvuk nebo jakkoliv zaregistroval. To by mohlo být poměrně nevýhodné. Oproti tomu, na Youtube se platí až po zhlédnutí celé reklamy nebo 30 vteřinách. Navíc po spuštění, které inicioval sám uživatel.

V tomto ohledu tedy YouTube jednoznačně vítězí. I přesto to nestačí a marketéři stále více nahrávají svá videa pouze na Facebook. Otázkou je, zda je budou následovat i uživatelé, nebo bude Facebook video hlavně marketingovým nástrojem.

Zdroj: MarketingLand, SocialBakers


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: