SPIR: Výdaje na internetovou reklamu do dubna stouply o 14 procent

1. 6. 2010 | ČTK
Celkové výdaje na internetovou reklamu v ceníkových cenách za první čtyři měsíce roku meziročně stouply o 14 procent na 1,14 miliardy korun. Zatímco v únoru poprvé od začátku roku 2008 výdaje na reklamu stagnovaly, v březnu a dubnu se vrátily k růstu o 23 respektive 19 procent. Oznámilo to dnes Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) na tiskové konferenci.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Celkové výdaje na internetovou reklamu v ceníkových cenách za první čtyři měsíce roku meziročně stouply o 14 procent na 1,14 miliardy korun. Zatímco v únoru poprvé od začátku roku 2008 výdaje na reklamu stagnovaly, v březnu a dubnu se vrátily k růstu o 23 respektive 19 procent. Oznámilo to dnes Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) na tiskové konferenci.
Za celý loňský rok dosáhly ceníkové výdaje na internetovou reklamu 3,6 miliardy korun. Podle výkonné ředitelky SPIR Kateřiny Hrubešové je ale skutečná částka výrazně nižší o slevy, které si zadavatelé inzerce se servery dohodli.
Nejvíce od ledna do dubna utržil Seznam, který inkasoval přes 121 milionů Kč, následuje Centrum Holdings s přibližně poloviční sumou. Třetí Mafra získala 51 milionů korun, CET 21 pak 9,2 milionu a Mladá fronta 8,7 milionu Kč.
Zadavatelé nejvíce inzerovali motorová vozidla, kde za reklamu utratili 40 milionů Kč, následuje inzerce peněžních produktů za 34 milionů Kč a telekomunikační služby za 28 milionů. Největšími zadavateli byli Vodafone, T-Mobile a Komerční banka.
Podle výzkumu sdružení uživatelé stále vnímají množství reklamy na internetu za více únosné, než v televizi. Zatímco v televizi je reklamy příliš pro 80 procent uživatelů, na webech si to myslí jen 27 procent respondentů.

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum SEO
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.