Spotify dnes k playlistům přidává 8 minut a 46 vteřin ticha

2. 6. 2020 | Petr Michl
Dnes je Blackout Tuesday a Spotify na něj upozorňuje tichem, a to po dobu, kterou klečel policista Derek Chauvin na krku George Floyda.

Jestli si černošská kultura v něčem v USA vydobyla celospolečenské uznání, je to hudební průmysl. Je tak logické, že se Spotify jako streamovací platforma zaměřená primárně na hudbu přidává k řade dalších organizací, které dnes na protest proti rasismu a policejní brutalitě drží tzv. Blackout Tuesday.

Mezi ně patří mimochodem mnoho velkých hudebních vydavatelství, které vyjadřují svou podporu podobně jako Spotify na sociálních sítích.

Ve svém příspěvku na Twitteru Spotify říká:

„Stojíme v boji proti rasismu, nespravedlnosti a nerovnosti za černou komunitou — za našimi zaměstnanci, partnery, umělci a tvůrci.

Nyní není doba na mlčení.

Budeme pokračovat ve využívání síly naší platformy k zdůraznění černých hlasů, aby byly slyšet.“

 

Zmínka mlčení značí odlišný přístup, než který přijala například služba Apple Music. Ta totiž vzala blackout (tedy mimo jiné označení výpadku proudu) více doslova a pro dnešek přerušila vysílání svého rádia Beats 1.

Spotify u vybraných playlistů přidává v USA jako první položku 8 minut a 46 vteřin ticha. Ticha značícího dobu, po kterou klečel policista Derek Chauvin na krku George Floyda.

Mimo to vytváří speciální playlisty věnované černé hudbě, jedním z nich je i ten nesoucí název Black Lives Matter níže.

 

Kam dál? 

Některé značky svůj aktivismus dotáhly ještě dál. Nike přišla s novou kampaní, v které se vzdává sloganu „Just Do It!".

Štítky dokumentu: Budování značky
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.