Správci facebookových stránek mají v Insights k dispozici nové metriky

13. 8. 2012 | Petr Michl
FB konečně přináší jednoduchý nástroj pro určení, kolik z příspěvků stránky viděli fanoušci a kolik „okolo surfující“.

Obsah facebookových stránek se nezobrazuje pouze jejich fanouškům, od dob Timeline není „lajkování“ stránky ani podmínkou pro interakci s ní. Nyní Facebook konečně přináší jednoduchý nástroj pro určení, komu mimo „vaši komunitu“ se příspěvek zobrazil a další statistiky pro rozdělení fanoušků stránky a pouhých „okolo surfujících“. Konkrétně se jedná o tyto nové metriky ve Facebook Insights:

 

  • Post impresion fan – počet zobrazení příspěvku stránky lidem, kteří jsou jejími fanoušky
  • Post impressions fan unique – počet fanoušků, kteří viděli konkrétní příspěvek
  • Post impresions fan paid – počet zobrazení příspěvku fanouškům jako důsledek facebookové reklamy, Sponsored Story nebo Promoted Post
  • Post impresions fan paid unique – počet fanoušků, kteří viděli konkrétní příspěvek ve formě reklamy, Sponsored Story nebo Promoted Post


Nové metriky napomáhají s objasněním jevů, které si doteď správci museli domýšlet. Například příspěvky s mnoha „lajky“ a sdíleními vykazují větší celkový počet zobrazení. Z logiky věci by za tím měl být zvýšený počet zobrazování populárního příspěvku mezi fanoušky stránky (třeba i více než 16 procentům fanoušků, což by měl být celofacebookový průměr) a zároveň i důsledek samovolné virality – faktu, že se sdílený příspěvek objeví na Zdech přátel fanoušků. Jenomže dosud nikdo ze správců nedokázal obojí z možných vysvětlení kvantifikovat. Algoritmus Facebooku pro umísťování příspěvků stránek do news feedu uživatelů není tak detailně známý a úspěch virality příspěvků mohl správce dosud odhadovat třeba podle počtu nových fanoušků stránky, kteří se objevili krátce po zveřejnění populárního facebookového příspěvku.

 

Dosud budou nové statistiky dostupné jen v rámci API, v budoucnu by je mělo být možné i stáhnout skrze možnost exportu dat o příspěvcích. O detailnějším podobě znázornění nových dat toho není zatím mnoho známo. Vhodné by bylo jistě poskytnout možnost rozlišení fanoušků a ne-fanoušků přímo pod jednotlivé příspěvky stránek v okamžiku, kdy si svoji FB Page prohlíží její administrátor – byla by to tak vítaná nadstavba k dosavadnímu zobrazení statistiky dosažených uživatelů.

Zdroje: developers.facebook.com/blog, developers.facebook.com
 

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.