Šťastné přikrývky British Airways měří spokojenost cestujících

30. 6. 2014 | Irena Šovčíková
Aerolinka British Airways vyvinula speciální přikrývky, která jim umožňuje lépe měřit spokojenost cestujících a jejich pohodlí pomocí neurosenzorů.

Cestování letadlem je sice rychlé, pro mnohé ale může být značně stresující a strašidelné. S British Airways to tak ale být nemusí. Díky speciálním technologickým přikrývkám totiž aerolinky přesně ví, v jakém rozpoložení se zrovna nacházíte a mohou tak lépe upravit svůj servis. Například nerušit své cestující při spánku.

V rámci zkvalitňování svých služeb a měření spokojenosti svých zákazníků se rozhodla britská aerolinka vyvinout speciální přikrývku. Ačkoliv název Přikrývka štěstí evokuje spíš deku, která cestující uklidní, její současný úkol je měřit, jak jsou v dané chvíli šťastní a spokojení. Speciální zařízení připevněné k hlavě měří pomocí neuro-senzorů mozkové vlny a dokáže určit, v jakém emočním rozpoložení se zrovna nacházejí. Speciální přikrývky jsou vybaveny optickými vlákny a LED dioadami, které na základě získaných dat mění barvu. Když je pasažér rozrušený, má červenou deku. Když je naopak klidný a spokojený, jeho přikrývka se zabarví modře.

Proč by ale takové informace měly někoho zajímat? Personál aerolinek touto cestou může snadno zjistit, jak fungují jejich služby, upravit čas podávaných jídel a celkově přizpůsobit nabízený servis přesně podle potřeb zákazníků. Nemusejí se tak spoléhat na dotazníky a jiné způsoby zjišťování zpětné vazby, které nebývají vždy stoprocentně spolehlivé.

Po prvním testu na trase Londýn - New York už British Airways ví, že dobré jídlo, vhodně vybrané filmy i pohodlné sedadlo opravdu výrazně zlepšují náladu cestujících. Nejspokojenější ale cestující jsou, když se mohou natáhnout a ničím nerušeni se ponořit do hlubokého spánku.

Kam dál?
Možnosti moderní technologie využil i personál Virgin Atlantic. V rámci lepšího zacházení se zákazníky vyzkoušeli Google Glass a chytré hodinky. Například Google Glass totiž umožňují rozpoznat obličej a tak personalizovat kontakt s V.I.P. zákazníkem již v momentě, kdy vystoupí z limuzíny. Více naleznete v článku Personál aerolinky Virgin Atlantic zkouší funkčnost Google Glass.

Zdroj: The Drum

Štítky dokumentu: Marketingové nástroje
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.